Peste 26.600 de mașini tranzitează zi de zi drumul de centură al orașului. 15% dintre cei care trec pe Calea Moldovei circulă cu peste 80 de kilometri la oră, însă recordul de viteză a fost înregistrat în zona centrală a orașului, în timpul realizării Planului de Mobilitare Urbană:
Primăria Bistrița organizează vineri o dezbatere publică pe tema Planului de mobilitate urbană durabilă – Bistriţa, eveniment la care sunt așteptați toți bistrițenii cu idei legate de modul în care se circulă în oraș.
Studiile comandate de municipalitate arată că peste 26.600 de mașini tranzitează în fiecare zi Drumul Cetății și că aici se circulă frecvent cu peste 70 km la oră. Ponderea vitezomanilor care tranzitează drumul de centură este dublă în weekend, când vitezele înregistrate sunt de 110 km la oră.
O altă zonă problematică din oraș este Calea Moldovei, în această zonă statisticile arată că vitezele pe care 15 % dintre participanții la trafic le ating depășesc în medie 83 km la oră. „Acest fapt reprezintă un real pericol pentru siguranța traficului îndeosebi noaptea când s-au înregistrat valori maximale. Studiile de trafic arată că direcția de deplasare cu viteze excesive este ieșirea din Bistrița, unde este nevoie de o creștere a supravegherii traficului în această zonă”, se arată în Planul de Mobilitate Urbană. În această zonă viteza maximă înregistrată în timpul realizării studiului a fost 120 km la oră la 00:55, iar pe sensul opus viteza maximă înregistrată a fost de 118 km la oră.
Totuși, cea mai periculoasă zonă, conform studiului de trafic realizat odată cu Planul de Mobilitate Urbană este în zona Decebal unde radarele au prins cei mai mulți vitezomani.
Zona Decebal este tranzitată în fiecare zi de peste 17.000 de mașini, aproape 20 la sută fiind autobuze și mijloace de transport în comun, iar viteza maximă înregistrată a fost de 133 km la oră. „Viteze apropiate au fost înregistrate și la categoria de motociclete 111 km/h”, se mai arată în studiul municipalității.
În anii următori, studiile arată că parcul auto al orașului va crește semnificativ astfel, dacă în 2017 avem peste 38.300 de mașini înmatriculate în oraș, în 2020 numărul acestora va depăși 42.500, iar în 2030 ne apropiem de 54.000 de autoturisme.
Primăria Bistrița pregătește pentru 21 aprilie o dezbatere publică pe tema planului de mobilitate urbană, document la care municipalitatea a lucrat mai bine de doi ani și care în peste 500 de pagini în care se explică problemele existente, se analizează situația de trafic și se vine cu soluții pentru circulația în oraș. Astfel, dacă sunteți interesați de modul în care se va circula în Bistrița în următorii ani sau aveți idei pentru fluidizarea traficului puteți participa vineri, de la ora 13:00 la sediul Primăriei Bistrița la o dezbatare publică pe această temă.