Cel mai important simbol a Bistriței a ars în urmă cu 8 ani... Între timp, investițiile masive făcute pentru reabilitarea turnului l-au transformat în cel mai vizitat obiectiv turistic din oraș. Zeci de mii de turiști au urcat în turn în ultimii trei ani pentru a admira panorama superbă a orașului care se dezvăluie de aici...
Obiectivul turistic principal al municipiului Bistrița, Biserica și Turnul Bisericii Evanghelice - reabilitat recent, a fost vizitat numai anul trecut de 12.356 de turiști plătitori de bilete de acces. Vizita lor a adus bugetului local nu mai puțin de 87.535 lei – anunță Serviciul Turism din cadrul Primăriei municipiului Bistrița.
De la inaugurare și până la finalul anului, au plătit bilete pentru a urca în turn nu mai puțin de 38.154 de turiști, ceea ce a însemnat încasări de 279.185 de lei la bugetul local.
În realitate, numărul celor care au admirat Bistrița de la înălțime este mult mai mare, celor peste 38.000 de turiști adăugându-se alți „aproximativ nouă mii de vizitatori (circa 5000 în 2013, 2000 în 2014 şi 2000 în anul 2015), care au vizitat obiectivul turistic gratuit, cu ocazia diferitelor manifestări (450 de ani de la sfințirea Bisericii Evanghelice – 2013, Zilele Municipiului – 2013, Iubim Bistriţa / Noaptea Albă a Bisericii Evanghelice – 2014, Serbările Bistriţei Medievale şi Târgul Mare al Bistriţei în 2015 etc.)” - mai spune municipalitatea.
Primăria Bistrița a investit în 2013 nu mai puțin de 74.000 de mii de euro (cca 330.000 de mii de lei) pentru montarea unui lift de acces panoramic în turnul Bisericii Evanghelice pentru a facilita accesul turiștilor până la balconul obiectivului.
Deja investiția este aproape recuperată, până la finele anului trecut la buget încasându-se peste 62.000 de de euro numai din vânzarea biletelor pentru accesul în turn cu liftul.
Biserica Evanghelică are 75 de metri înălțime și este cea mai înaltă din Transilvania și „singura de la Moscova până la Viena dotată cu lift de acces”, după cum afirma primarul Ovidiu Crețu la inaugurare.