Totul a pornit de la un cazan micuț, cu un capac de lemn pe care Angelini îl ungea cu mâl. Din acel mic cazan a ieșit o țuică recunoscută azi în toată lumea: țuica Angelini, după numele italianului stabilit pe Valea Runcului care a pus pe picioare brandul de renume internațional.
„Toată povestea asta este cam de prin anii 1918. Atunci a început străbunicul meu care a fost din Italia de loc să fabrice. El s-a stabilit pe Valea Runcului în 1918. Atunci a fost o migrație de italieni în România și de atunci s-a ocupat de rotărit - făcea căruțe și s-a ocupat și cu țuica. Avea un cazan mic care atunci, pe timpul ăla, avea un capac de lemn și îl ungeam cu mâl. A rămas la tatăl meu, la următorii din generație. Și acum avem cazanul ăla”, a povestit urmașul Ioan Angelini pentru Bistrițeanul.ro.
Ioan Angelini, pe care reporterii Bistrițeanul.ro l-au găsit în piața locală Produs în Bistrița-Năsăud din jurul Bisericii Evanghelice, a împărtășit secretul țuicii de calitate: mărgica pe care aceasta o face dacă are temperatura potrivită. Alte secrete nu a putut să ne spună, brandul Angelini fiind unul dintre cele mai de calitate, iar asta presupune aproape o sută de ani de experimente și de muncă până când familia a descoperit rețeta ideală.
„Totul a pornit de la un cazan mic și după aia ne-am extins încet-încet. Am dat numele brandului după străbunicul meu, Angelini, țuica cu mărgele Angelini. Mărgelele înseamnă tăria țuicii. Dacă are sub 50 de grade țuica nu face mărgică, dacă are peste 50 de grade face, dar nici dacă are mai multe de 60 de grade nu face”, a fost secretul pe care Ioan Angelini ni l-a împărtășit, în ceea ce privește alte taine fiind rezervat.
„Este o tehnologie care cere să lucrezi cu grijă. Sunt mici secrete care nu se pot divulga. Este cu grijă făcută, fructele trebuie să fie bine coapte. Dacă nu sunt fructele bine coapte țuica nu este de calitate. Cele mai bune sunt țuica de prune și pere care au o aromă destul de plăcută. Totodată, prunele respective, dacă sunt lăsate - cum se spune în termeni bătrânești - zbârcite, atunci este o țuică de calitate foarte bună”, a explicat Ioan Angelini.
Acesta a menționat că nu este pe placul său faptul că mulți oameni fac în ziua de azi țuică fără să știe care e diferența dintre o băutură de calitate și una făcută la repezeală. În ciuda acestei „invazii” de vânzători necunoscuți, Ioan Angelini este mândru că brandul pe care l-a creat are o istorie de aproape o sută de ani și mai mult decât atât, țuica de Bistrița brandul Angelini este recunoscută pe plan internațional: „Acum a ajuns țuica din județul nostru în toate țările lumii - este un brand al județului, un simbol. Țuica de Bistrița este de cea mai bună calitate”.
Angelini are comenzi chiar și în Franța, Italia sau Germania. Standul lui vă așteaptă în piața locală din Bistrița sâmbăta între orele 8:00 și 14:00.