Cu toate ca inca nu este in totalitate finalizata, pista aerodromului din Bistrita a fost deja utilizata. Primul avion care a aterizat pe aceasta este a lui Dumitru Tanase, patronul firmei Eurocompozite SRL, care a investit peste 200.000 de lei in constructia acestui aerodrom, iar cel de-al doilea ii apartine unui medic din localitatea Salva.
Aerodromul de pe Dealul Cocosului, a carui constructie a inceput in luna septembrie 2009, incepe sa devina functional. Cu toate ca pista nu este inca finalizata, avioanele de mici dimensiuni pot sa aterizeze pe ea. Aceasta are o lungime de 650 metri si o latime de 45 de metri. Deocamdata pista nu este in totalitate operabila din cauza ca lipseste gazonul, insa, in curand aceasta va fi finalizata.
Terenul pe care este construit aerodromul apartine Primariei Bistrita, municipalitatea contribuind cu suma de 17.800 lei pentru amenajari. Pana acum, doua avioane au aterizat pe aceasta pista.
Primul avion ii apartine lui Dumitru Tanase, patronul firmei SC Eurocompozite SRL din Bistrita, firma cu care Primaria Bistrita a realizat un parteneriat public-privat pentru constructia aerodromului din municipiu. Dumitru Tanase a investit peste 200.000 de lei in aerodrom. Acesta a vrut sa isi aduca avionul pe care l-a cumparat de la o firma din Cehia acasa. Pana nu de mult, avionul era depozitat la aerodromul din Cluj, insa, in urma cu cateva zile, insotit de un pilot clujean a aterizat cu el la Bistrita. Acesta este primul avion care a aterizat pe aerodromul de pe Dealul Cocosului. Dumitru Tanase a facut orele de zbor necesare, insa deocamdata nu are brevetul de pilot, motiv pentru care a fost insotit de pilotul din Cluj.
La scurt timp dupa aterizarea lui Dumitru Tanase, a sosit si Ioan Vartolomeu, un medic din localitatea Salva, si el proprietar de avion. Acesta are brevet de pilot si si-a pilotat singur avionul pana acasa. El spune ca de multe ori a zburat peste Bistrita si Salva, dar nu a putut ateriza niciodata atat de aproape de casa.
Cele doua avioane se afla la aceasta ora in hangarul noului aerodrom.
De asemenea, in Bistrita mai exista un proprietar de avion, Daniel Iuga, un mecanic de intretinere din cadrul Leoni Bistrita. Acesta isi tine avionul la circa 200 de metri de pista, unde se afla si casa in care locuieste. Nici el nu are inca brevet, desi a facut orele de zbor necesare. Daniel Iuga are un avion frantuzesc, care s-a fabricat din anul 1980, pana in 1996. Avantajul lui este ca poate ateriza si decola de pe piste mai scurte, asa ca pana acum a mai folosit drept pista terenul din spatele casei.
Dumitru Tanase, cel care a investit 200.000 de lei in aerodrom a inceput deja sa semene gazonul pe pista, pentru ca in scurt timp sa devina functionala. Totodata, investitorul mai spune ca pe pista vor putea ateriza si avioane cu reactie mici, de 12 persoane. Autoritatile locale sustin ca si elicopterele SMURD vor putea ateriza aici, cand vor avea interventii in Bistrita.