Camera de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud a accesat împreună cu mai mulți parteneri din Turcia, Suedia, Slovacia și Grecia un proiect menit să dezvolte afacerile de familie. Proiectul@theEUAGORA vrea să ajute la dezvoltarea profesională a tinerilor care vor moșteni la un moment dat afacerile de familie.
Proiectul durează până în ianuarie 2017 și, în cadrul acestuia se vor realiza mai multe module de curs postate pe portalul eu-agra.net, tradus în 10 limbi care va fi la îndemâna tinerilor oameni de afaceri.
Partenerii acestui proiect au considerat că „afacerile de familie reprezintă coloana vertebrală a economiei Europei, în numeroase companii importante de pe glob avându-și începuturile în acest tip de activitate economică. Pentru a asigura continuarea afacerilor, a doua generație de antreprenori are nevoie de cele mai multe ori de instruire suplimentară. Dezvoltarea profesională a tinerilor care urmează să preia afacerea de familie în domeniul comerțului este prioritatea majoră a proiectului finanțat prin programul Erasmus+, KA2 - Cooperare pentru inovare și schimb de bune practici, parteneriate strategice pentru tineret".
Astăzi la Bistrița au fost prezenți reprezentanți ai proiectului din Suedia, Grecia, Turcia și Slovenia care vor să ajute tinerii să duc afacerile familiei lor mai departe.
Studiile efectuate la nivelul Uniunii Europene arată că în jur de 70 la sută dintre afacerile de familie nu supraviețuiesc mai mult de o generație și pornind de la această idee proiectul își propune să contribuie la dezvoltarea competențelor cheie și să sprijine spiritul antreprenorial al tinerilor pentru ai pregăti pe aceștia în vederea preluării afacerilor de familie și pentru a deveni lider modern și stabil. Secretarul general al Camerei de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud, Monica Mureșan, a explicat astăzi, într-o conferință de presă că sunt vizați tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani și apreciază că într-o primă fază din Bistrița vor fi aproximativ 15 tineri, viitori antreprenori cu afaceri de familie care vor participa la aceste cursuri și își vor dezvolta abilitățile.
Joni Sayeler, partenerul din Suedia al acestui proiect, a explicat că platforma va fi gândită pentru ai ajuta pe tinerii întreprinzători sa aibă acces rapid la informație, materialele urmând să fie interactive, adaptabile și atractive.
Sofia Tsiortou spune că în Grecia, de unde vine ea, realitatea a dovedit, ce puțin în domeniul turismului că tinerii au nevoie de cunoștințe noi pe lângă experiența cu care vin din familie.
Proiectul se implementează în perioada 1 februarie 2015 - 31 ianuarie 2017 de către un consorțiu format din companii de consultanță pentru afaceri, organizații care activează în domeniul ingineriei companiei, asociații ale femeilor active și talentate, Universitatea de Economie din Turcia și Camera de Comerț și Industrițe Bistrița.