Bistriţenii nemulţumiţi de clauzele abuzive din contractele de servicii (bănci, firme de telefonie mobilă, cablu, etc.) pot cere ajutorul Protecţiei Consumatorilor. Ulterior, dacă instanţele de judecată dau câştig de cauză OPC-ului, operatorii vor fi obligaţi să îşi „revizuiască” clauzele.
Începând de ieri, cetăţenii pot denunţa toate clauzele abuzive din contractele de servicii încheiate cu băncile, furnizorii de cablu sau de telefonie mobilă.
Iuliana Deneş, comisarul-şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa-Năsăud, spune că deocamdată nu au fost primite de la Bucureşti noile reglementări în domeniu, dar au fost făcute unele modificări în Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori.
Astfel, cei care sunt nemulţumiţi de clauzele abuzive din contractele de servicii sunt aşteptaţi să depună o sesizare în acest sens la Protecţia Consumatorilor.
Instituţia o va analiza, iar dacă plângerea este întemeiată, va acţiona în judecată furnizorul respectiv. Dacă instanţa dă câştig de cauză OPC-ului, clauza va fi eliminată din toate contractele acelui furnizor, nu doar din contractul celui care a făcut plângerea.
Iuliana Deneş mai spune că la sediul CJPC BN au fost primite anul acesta zeci de sesizări din partea celor care consideră că au clauze abuzive în contractele cu furnizorii, majoritatea bistriţenilor fiind nemulţumiţi de operatorii de telefonie mobilă (n.r. - în medie, într-o lună, sunt depuse 5 sesizări în acest sens).
Specialiştii spun că o parte dintre termenii contractuali sunt abuzivi, iar consumatorii nici măcar nu ştiu asta. Este vorba despre comisionul de retragere a banilor de pe card, comisionul de interogare sold sau comisionul de administrare a contului.
De asemenea, şi condiţia pusă de operatorii de telefonie mobilă conform căreia clienţii nu pot rezilia contractul fără să plătească penalităţi este considerată abuzivă de specialişti.