Un bistriţean care locuieşte în blocurile ANL din Viişoara s-a trezit recent cu o citaţie din partea Electrica SA prin care e obligat să plătească o garanţie de 200 de lei. Omul e revoltat pentru că, din chiriaşii celor 115 apartamente, doar el a primit aşa ceva, deşi are toate facturile plătite la zi şi un contract care expiră abia în 2014.
„Nu înţeleg pentru ce este necesară această garanţie... A apărut un afiş pe scară prin care suntem informaţi că ni se iau contoarele dacă nu avem contractul la zi cu cei de la Electrica, însă nu m-am simţit vizat pentru că am contractul la zi, mi-am plătit toate facturile şi nu am restanţe la Electrica!...” afirmă intrigat Gheorghe D. de faptul că vecinilor săi nu li s-a cerut o asemenea garanţie.
În momentul în care s-a prezentat la ghişeu, pentru a cere informaţii suplimentare, omul a primit un răspuns năucitor: este obligaţia lui să plătească această garanţie pentru simplul fapt că este chiriaş în blocurile ANL. Cei de la ghişeu nu au ştiut să explice exact ce se întâmplă cu această garanţie.
Conform citaţiei primite de la Electrica Furnizare SA, Legea energiei electrice şi a gazelor naturale 123/2012, Art. 21 alineatul 4: "...Clienţii au obligaţia plăţii contravalorii facturilor pentru energia electrică şi pentru serviciile de care beneficiază, la termenele scadente prevăzute în contractele încheiate între părţi, precum şi constituirea de garanţii financiare în vederea evitării riscurilor de neplată pe piaţa de energie electrică..."
Se pare că toţi chiriaşii urmează să primească asemenea citaţii pentru plata unor garanţii. În cadrul unei audienţe la care bărbatul s-a prezentat pentru a cere explicaţii referitoare la plata garanţiei – i s-a răspuns, uşor flegmatic, că această garanţie i se va înapoia în momentul în care nu mai are nevoie de serviciile celor de la Electrica.
Mihai Ruşti, purtătorul de cuvânt al municipalităţii, a recunoscut că au existat câteva sesizări şi plângeri din partea unor chiriaşi ANL, însă Primăria Bistriţa nu are ce să facă în acest sens pentru că problema „nu face parte din aria noastră de responsabilitate. Este o chestiune care trebuie rezolvată între furnizor şi client”.
Conducerea Electrica S.A Furnizare nu a fost de găsit pentru informaţii suplimentare: directorul Petru Mărginean (plecat din oraş în acest moment) nu poate fi contactat nici măcar telefonic pentru că nimeni nu-i cunoaşte numărul de mobil. Nici domnul Pavel Sabin, care ar fi putut să ofere informaţii în locul directorului Petru Mărginean, nu a fost de găsit prin instituţie şi nu a putut fi contactat telefonic: nici numărul dumnealui nu este disponibil pentru publicul larg sau pentru presă. Poate mâine să fim mai norocoşi...