Romania este singura tara din lume in care se construiesc sosele fara trotuare. Si in Bistrita-Nasaud cei care reabiliteaza sau construiesc sosele "uita" de cele mai multe ori sa faca trotuare, astfel ca pietonii isi risca viata in fiecare minut petrecut pe marginea carosabilului.
Avand in vedere ca drumurile publice sunt folosite atat de pietoni cat si de soferi, pentru primii nu este tocmai placut sa mearga pe marginea drumului cand masinile trec pe langa ei la o distanta foarte mica si de multe ori, cu o viteza foarte mare.
Cei mai expusi pericolului de a fi loviti de masini sunt copiii care trebuie sa mearga in fiecare zi la scoala sau la gradinita.
Reabilitarea DN 17 care face legatura intre Cluj - Bistrita - Vatra Dornei a fost inceputa in 2004. Pentru fiecare kilometru de drum care a fost reabilitat, Compania Nationala de Drumuri Nationale si Autostrazi a platit un milion de euro.
Cu toate ca fondurile alocate sunt substantiale, proiectul de reabilitare nu a avut in vedere si amenajarea unor trotuare pentru pietonii de pe Valea Bargaului.
In acest fel, locuitorii din zona isi risca viata de fiecare data cand trebuie sa mearga undeva pe jos. Suprafata pe unde pietonii circulau inainte de reabilitarea DN 17 este acum inlocuita de santuri mari din beton.
Chiar daca sunt constienti de pericolul la care se expun de fiecare data cand trebuie sa mearga pe langa sosea, locuitorii Vaii Bargaului nu au ce face.
Nici pentru soferi nu este usor. Cu toate ca cei mai multi se bucura de conditiile bune de drum si apasa pedala de acceleratie mai mult decat ar trebui, cei mai multi sunt nelinistiti cand se afla la volan pentru ca oricand le poate iesi in cale un copil neatent.
Soferii din zona s-au obisnuit cu traseul si stiu unde trebuie sa reduca viteza, insa pentru soferii care nu cunosc drumul este destul de stresant.
Constienti de pericolul la care se expun pietonii, autoritatile locale au facut mai multe solicitari la minister de unde li s-au promis fonduri, insa degeaba... lucrurile sunt la fel.
Din pacate, lipsa trotuarelor este una dintre cele mai frecvente cauze ale accidentelor rutiere in Valea Bargaului dar si drumul de la Bistrita la Reghin sufera de “blestemul” drumurilor fara trotuare. Cu un buget de peste 160.000.000 lei cei aproximativ 70 de kilometri de drum sunt “privati” de trotuare, astfel ca cei nevoiti sa merga pe jos pe acest traseu isi risca viata in fiecare minut.