Lucrările de înlocuire a conductelor de apă-canal au sufocat orașul și abia după trei luni s-a început reasfaltarea lor. Bineînțeles că lucrările de refacere lasă de dorit și peticeala de-a lungu și de-a latul străzilor arată inestetic și prezintă denivelări. Evident, asfaltul nu a fost adus la starea inițială...
Administrația Crețu a anunțat că NU va moderniza străzile în totalitate, deoarece NU sunt bani la buget. Ce este mai frustrant este faptul că Primăria Bistrița a asfaltat unele cartiere, știind că peste un an va sparge drumurile pentru înlocuirea conductelor. În această situație sunt parcările de reședință din cartierul Octavian Goga, zona Garoafei, str. Mărășești, str. Eroilor, str. Mihai Viteazu
Iată cele mai afectate străzi în urma lucrărilor care au paralizat Bistrița și care au fost asfaltate abia la TREI luni de la înlocuirea conductelor:
1. Strada Mihai Viteazul a fost distrusă pur și simplu în urma lucrărilor de modernizare. Drumul arăta impecabil şi făcea legătura cu Valea Budacului, traseu modernizat de Consiliul Judeţean, în urmă cu doi ani. Artera de intrare în oraş a fost compromisă de lucrările executate. Asfaltul prezintă fisuri şi va trebui înlocuit pe toată lungimea străzii. De asemenea, lucrarea a durat TREI luni şi abia acum a fost recepționată.
2. Strada Subcetate a fost o altă stradă paralizată, care leagă cartierul Subcetate de oraş. Lucrările s-au desfăşurat cu greutate, în zona fostei Vămi şi s-au lungit inexplicabil. Lucrările la reţeaua de canalizare au fost realizate GREŞIT atunci când s-au construit blocurile ANL, dar cu toate astea au fost recepţionate la acea vreme chiar dacă NU s-a respectat proiectul. Acesta era motivul pentru care locatarii aveau apă în beci şi probleme la reţeaua de canalizare.
3. Străzile din Zona Industrială: rețelele au distrus străzile, care încă NU sunt finalizate. De asemenea, strada Eroilor și strada Arțarilor au fost batjocorite prin lucrările de refacere a covorului asfaltic.
4. Străzile din zona “Sens”. Strada Garoafei a fost puternic afectată de înlocuirea conductelor și are nevoie URGENTĂ de reabilitare. De asemenea, strada Mărășești a fost modernizată, iar la un an distanță a fost spartă chiar pe mijlocul ei și cârpită, ulterior.
Iată câteva întrebări de bun-simţ pentru triunghiul amoros Primăria Bistriţa – Aquabis – firme private, combinație fatală prin care s-au înlocuit rețelele de apă-canal:
- De ce NU s-a lucrat pe timp de noapte și traficul a avut de suferit ?
- De ce NU s-a folosit o altă soluţie tehnică, de forare pe dedesubt, fără a distruge covorul asfaltic (în cazul branşamentelor realizate transversal)?
- De ce au fost modernizate unele străzi înainte de înlocuirea conductelor cu toate că se ştia de acest proiect de înlocuire a reţelelor de apă-canal încă din 2010?
- Și dacă tot s-a mers pe varianta cârpirii, de ce NU s-au asfaltat șanțurile imediat, la câteva zile de la înlocuirea conductelor, şi s-a preferat varianta refacerii carosabilului la două-trei luni după lucrare?
- De ce NU există un plan clar, în următorii ani, de refacere în TOTALITATE a străzilor distruse de lucrările la rețelele de canalizare?
În întreg orașul, acțiunile de refacere a covorului asfaltic lasă de dorit: s-au efectuat doar cârpeli, iar porțiunile refăcute prezintă denivelări. S-a lucrat de mântuială și în batjocură, fără ca cineva să răspundă de calitatea lucrărilor...