Dacă visezi să faci parte din echipajele SMURD sau dacă te vezi făcând parte din rândul pompierilor - acum este momentul să acționezi și să parcurgi programele de pregătire derulate alături de specialiști din cadrul ISU Bistrița–Năsăud, pentru a participa apoi la misiunile de intervenție, ca servanți pompieri pe echipajele de stingere sau SMURD.
Înscrierea în programul „Voluntar din Pasiune” vă permite să fiți activi în comunitate și să faceți parte din echipa salvatorilor bistrițeni, activând în cadrul echipajelor SMURD sau în alte tipuri de echipaje ale pompierilor, alături de pompierii profesioniști. Activitatea este o continuare a proiectului demarat anii trecuți, iar în momentul actual, ISU Bistrița - Năsăud are zece voluntari activi, dintr-un total de 42 de cursanți care au absolvit modulele programului „Voluntar din Pasiune”, în cele două serii precedente.
Pe cei zece voluntari ne bazăm în permanență, iar aceștia participă la misiuni specifice, alături de pompierii profesioniști.
În ce constă activitatea de voluntar în cadrul Programului „Salvator din pasiune”? După parcurgerea unor programe de pregătire derulate alături de specialiști din cadrul ISU Bistrița – Năsăud, voluntarii vor participa la misiunile de intervenție, încadrați ca servanți pompieri pe echipajele de stingere, respectiv echipajele SMURD.
Aceștia vor putea dobândi noi competențe, prin participarea la diferite cursuri la Centrele de Formare și Pregătire în Descarcerare și Asistență Medicală de Urgență.
Dacă vreți să intrați în rândurile pompierilor salvatori trebuie să știți că există câteva condiții de îndeplinit: trebuie să aveți vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani, să fiți apt din punct de vedere medical, să nu fi fost condamnat pentru săvârșirea infracțiuni lor cu intenție și să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situații de urgență.
Candidații sunt invitați la sediul Inspectoratului, cu un dosar care să cuprindă următoarele documente:
-
cerere de înscriere;
-
certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani);
-
copie după actul de identitate;
-
aviz psihologic – se poate obține de la orice cabinet psihologic și poate avea mențiunea „apt pentru activitatea de voluntariat în cadrul IGSU”
-
act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfășurare – nu există un minim de studii de care persoana care dorește să acceadă la programul de voluntariat trebuie să dispună;
-
adeverință medicală necesară dosarului poate fi obținută de la medicul de familie, cu mențiunea „apt pentru efort fizic” (nu este necesară obținerea unei adeverințe de la un medic de medicină a muncii, dar aceasta poate fi acceptată);
-
acordul părinților / tutorelui legal, doar pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.
În perioada 05 – 28 februarie 2018, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00-16:00, la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,Bistrița” al județului Bistrița-Năsăud (adresa: Str. Sigmirului, nr.16, Bistrița) candidații se pot înscrie, urmând ca perioada de depunere a dosarelor să fie 5–16 martie, în același loc și în același interval orar. Dosarele vor fi analizate din 19 până în 23 martie, urmând ca după 26 martie să se defășoare și activitatea de semnare a contractelor de voluntariat – se mai precizează într-un comunicat al ISU „BISTRIŢA”.
Candidații admiși vor fi informați telefonic, pentru a se prezenta la unitate, în vederea semnării contractelor și furnizarea informațiilor necesare următoarelor activități.
Relații suplimentare puteți obține de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 16:00, la numărul de telefon: 0746.889.185 (căpitan Ilie Dunca, responsabil de proiect).
Foto @ Arhivă