În cadrul unei întâlniri de Colegiu Prefectural, în care s-a prezentat bilanțul Instituției Prefectului, președintele de Consiliu Județean Radu Moldovan a făcut apel la șefii de instituții să își determine funcționarii să fie mai amabili cu cetățenii și să îi ajute atunci când cer sfaturi și informații la ghișeu.
Instituția Prefectului s-a întâlnit astăzi cu șefii de instituții și cu președintele de Consiliu Județean, pentru a prezenta bilanțul pentru anul 2017. În cadrul acestei întâlniri a luat cuvântul și președintele de Consiliu Județean Radu Moldovan, care s-a arătat nemulțumit de modul cum colaborează cetățenii cu funcționarii publici.
Acesta a spus că funcționari ar trebui să ajute cetățenii cu sfaturi și informații și să nu se grăbească să îi sancționeze chiar de la prima abatere.
„Îndrumarea și prevenția este un rol foarte important într-o instituție publică, în special a celor de control. Este extrem de important să le insuflați celor care au ales sistemul public că nu cetățeanul este în slujba lor, ei sunt în slujba cetățeanului. (...) În proporție de 90% oamenii care vin la mine în audiență sunt nemulțumiți de serviciile dumneavoastră. Nu toată lumea are dreptate, dar cred că un om primit cu bună credință, cu un zâmbet pe buze, și căruia i se spune explicit că n-are dreptate, pleacă cel puțin lămurit cu problema sa”, a precizat în cadrul întâlnirii de astăzi, președintele de Consiliu Județean Radu Moldovan.
Șeful județului a mai spus că funcționarii ar trebui să răsplătească cetățenii pentru măririle de salarii inclusiv cu o creștere a calității serviciilor oferite:
„Eforturile pe care statul român, prin contribuția cetățenilor, le face, prin retribuirea angajaților, sunt foarte mari. Acestea trebuie să aducă și un plus în calitatea serviciilor, pentru că altfel lucrurile vor fi incorecte și nedrepte. Efortul se face și cetățenii trebuie să simtă în calitatea serviciilor oferite aceste eforturi”, a completat Radu Moldovan.