O decizie istorică luată zilele trecute de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – ar putea să fie soluţia salvatoare pentru mulţi bistriţeni care se plâng tot mai des de atitudinea angajaţilor băncilor sau de condiţiile inumane de returnare a creditelor. Un român cu credit la bancă a reuşit să învingă în instanţă sistemul bancar...!
Cititorii Bistriteanul.ro au început să semnaleze în ultima vreme problemele cu care se confruntă după ce au făcut împrumuturi în franci elveţieni sau în alte monede pe care acum, pe timp de criză, le returnează cu dificultate...
Luna trecută clientul unei bănci se plângea de sclavia impusă de bancă după ce francul elveţian a explodat iar rata sa a ajuns să fie dublă, în timp ce ieri, un alt cititor semnala atitudinea ostilă şi aroganţa unor angajaţi ai unei bănci...
Ei bine, minunea s-a produs: Ştirile ProTV au prezentat zilele trecute povestea unui român care a dat banca în judecată şi, după câţiva ani de procese a reuşit să învingă sistemul bancar: un roman cu credit la bancă a obţinut definitiv şi irevocabil înjumătăţirea dobânzii la Curtea Supremă.
Avocatul său afirmă că este prima decizie de acest fel dată în favoarea unui client şi că este cu atât mai importantă cu cât vorbim despre un credit ipotecar cu valoare mare şi luat pe o perioadă lungă de timp.
Omul a luat în 2008 un credit ipotecar în valoare de 100.000 de franci elveţieni pe o perioadă de 30 de ani, cu o dobândă variabilă de 5,7%. În contractul iniţial era prevăzut că dobânda este variabilă în conformitate cu "politica băncii" şi că ea poate fi modificată "unilateral de bancă, fără a exista consimţământul clientului".
Omul a observat că banca îi majora dobânda deşi pe pieţele internaţionale dobânzile la franci elveţieni erau în scădere, ba chiar se apropiau de zero.
Aşa că a decis să dea în judecată banca iar după 5 ani de procese, Curtea Supremă a dat hotărârea definitivă şi irevocabilă iar clientul respectiv a obţinut în instanţă modificarea metodei de calcul a dobânzii.
Evident, răspunsul băncii nu a întârziat: "Cazul de faţă nu este o practică generală şi nici o concluzie". "Pentru un grup numeros de clienţi, OTP Bank a iniţiat şi a găsit soluţii agreate şi semnate de aceştia".
Care va să zică, bistriţenii aflaţi în situaţii similare ar putea să înţeleagă din povestea omului – că este posibil să dăm o bancă în judecată şi chiar să câştigăm procesul...! Cu puţină răbdare...
Foto: incomemagazice.ro