Unul dintre bistriţenii noştri preferaţi s-a trezit în această duminică dimineaţă cu dureri de cap şi puseuri de nervozitate în tâmple. “Nu-i destul că ne spiona securitatea din toate poziţiile, că ne ascultau telefoanele non-stop! Aflăm acum că şi Google visează să pună la cale un odios sistem de urmărire...!” se revoltă bistriţeanul scârbit.
Scârba şi durerile de cap se datorează ultimelor ştiri care circulă despre Google, cum că gigantul motor de căutare face tot posibilul să-şi urmărească efectiv utilizatorii aflaţi la cumpărături, de pildă.
Se pare că Google testeză un sistem care urmăreşte oamenii nu doar în acţiunile lor pe internet, ci şi în lumea reală. Potrivit Daily Mail, mecanismul testat de Google urmăreşte persoanele aflate la cumpărături pe arterele principale ale unui oraş.
Sistemul foloseşte locaţia persoanei pentru a putea determina în ce magazin se află, pentru ca apoi să verifice dacă persoana respectivă a căutat o reclamă a magazinului respectiv în mediul online înainte de merge la cumpărături.
Google câştigă aproximativ 100 de milioane de dolari într-o singură zi prin vânzarea reclamelor (scrie Mediafax) către afaceri online, iar dispozitivul de urmărire va ţine evidenţa ratelor de conversie din mediul online atunci când utilizatorul accesează o reclamă în mod direct sau când vizitează un site web prezentat într-o reclamă.
Google poate accesa deja anumite informaţii despre utilizatori prin propriile aplicaţii, precum versiunea pentru mobil a browserului Chrome, Google Maps, Gmail şi Google+. Însă ceea ce urmează, întrece imaginaţia noastră de acum 10 ani, avertizează specialiştii.
La care bistriţeanul nostru preferat nu poate decât să tresară nervos, pentru că îşi imagina că libertatea ne va invada definitiv măcar după Revoluţie, după moartea dictatorilor! Acum nu-i mai rămâne decât să suspine şi să se obişnuiască din nou cu senzaţia de a fi urmărit...