Bună dimineaţa, oameni dragi...: ) Ce semn distinctiv, simbol sau brand ar merita judeţul nostru? Consiliul Judeţean i-a provocat pe artiştii bistriţeni să răspundă la aceste întrebări, iniţiind un concurs iar elementul care apare cel mai des în proiecte este pana de păun, deşi, vorba unui comentator, e reprezentativă doar pentru Valea Someşului.
A început concursul de proiecte pentru alegerea unui simbol, a unui brand care să fie montat la intrarea în judeţ. Poze, descrieri şi fotografii ale propunerilor sunt expuse la Art Galeria de pe pietonalul Liviu Rebreanu, grupate în 20 de planşe pe care publicul bistriţean le poate vota.
Un element comun exploatat de mai mulţi artişti se referă la folclorul şi tradiţiile acestor plaiuri: pana de păun, considerată reprezentativă pentru Bistriţa-Năsăud.
Începând de luni şi până în 21 ianuarie, lucrările vor fi jurizate şi vor primi note, câştigătorul urmând să fie dezvăluit publicului în luna martie. Până atunci, bistriţenii pot da o raită prin galerie pentru a admira proiectele propuse şi pentru a-şi da cu părerea.
Nu se ştie deocamdată în ce măsură va conta votul publicului: avem deja experienţă atunci când vine vorba să votăm ceva doar pentru a constata că la numărătoarea finală trebuie să iasă altceva.
Un comentator remarca, pe bună dreptate, că pana de păun este totuşi reprezentativă doar pentru Valea Someşului şi că o figură precum George Coşbuc sau Liviu Rebreanu ne reprezintă mai bine. În consecinţă, pana de păun sau pana de scris? Vă simţiţi corect reprezentaţi de penele unui păun? Merită judeţul Bistriţa-Năsăud un asemenea brand? Ce altceva ar putea să ne reprezinte?