Conduc smucit, demarează în trombă, trag de volan ca de aluat, trec cu maşina peste străzi când prea repede, când prea încet, îşi parchează automobilul câte un sfert de oră sau se chinuie minute în şir să iasă din parcare... Dacă e adevărat că bărbaţii sunt foarte buni bucătari, de ce n-ar fi şi femeile la fel de buni şoferi? Pentru că...
Din motive care ne scapă, în mentalul colectiv, femeile s-au pricopsit şi cu această nedreaptă etichetă: conduc maşinile dezstruos, reuşesc să îndoaie tabla când te aştepţi mai puţin, zgârie portierele sau smulg oglinzile retrovizoare de la locul lor, sunt prea distrate uneori şi prea crispate în alte situaţii, se îmbracă prea sexy la volan când nu e cazul sau, aşteptând culoarea verde a semaforului îşi scot rapid rujul sau fardurile din gentuţă pentru a aranja încă un detaliu pe figura senină care va întreba mereu – cât se poate de angelic – „Cum?!? E vina mea??? Nu am parcat regulamentar? N-am acordat prioritate? Imposibil!...”
În fine, un ultim aspect: în ciuda faptului că s-au ales cu reputaţia de şoferiţe imposibile – femeile produc mult mai puţine accidente grave, comparativ cu bărbaţii.
Ca pentru a contrazice răutăţile şi nedreptăţile de mai sus sau pentru a face în ciudă bărbaţilor din Bistriţa – care nu au un raliu al lor! – şapte echipaje de doamne şi domnişoare s-au încumetat zilele trecute să celebreze faptul că pe 5 aprilie 1904 lua fiinţă Automobil Clubul Român – renumit înainte de 89, căzut, acum, într-o nemeritată uitare. Şi cum altfel să celebrezi o asemenea frumoasă vârstă, dacă nu organizând Raliul Femina?
Desigur, când aud de raliuri, cei cu imaginaţia prea bogată se pot gândi la Dakar sau Monte Carlo – dar performanţele auto şi măiestria pot fi admirabil ilustrate chiar şi în parcarea Sălii Polivalente!
Foto rrp.ro