Preşedintele Consiliului Judeţean, Radu Moldovan, speră că va reuşi să obţină finanţare pentru a reabilita măcar o parte dintre drumurile judeţene. CJ BN a pregătit proiecte şi a cerut bani pentru peste 275 de kilometri de astfel de drumuri. Investiţiile ar depăşi 200 de milioane de euro. VEZI care drumuri sunt vizate:
"Am mai primit o veste bună pe lângă cea legată de drumurile naţionale. Noi lucrăm, mulţi m-au luat în derâdere, alţii mă critică, dar acesta e scopul unei democraţii. Mulţi au spus că lucrăm, dar nu se vede nimic. Am primit comunicarea de la ADR Nord Vest. Vreau să vă spun că atunci când au primit hârtiile oamenii aceia au crezut că glumesc. Am trimis 22 de proiecte pe drumuri judeţene. Eram conştient că nu am nicio şansă pentru toate, pentru că sumele sunt limitate şi de obicei din fiecare regiune e ales câte un drum”, a declarat preşedintele CJ BN, Radu Moldovan, în cadrul emisiunii radio „Vocea străzii”, moderată de Felicia Szucs la Radio Balada.
Preşedintele Consiliului Judeţean a explicat că, deşi ştia că nu va primi finanţare pentru toate drumurile, a trimis 22 de proiecte la ADR Nord Vest pentru că se gândeşte la toţi locuitorii judeţului.
„Din propunerile noastre, din cele 22 avem patru propuneri care întrunesc condiţiile. Am avut o discuţie cu primarii din judeţ şi urmează să facem o analiză pentru că noi avem un amalgam, nu ştiu câte zeci de drumuri judeţene. Am avut şi o discuţie cu specialiştii pe drumuri din Consiliul Judeţean. Nu ştiu dacă vom reuşi în şedinţa din noiembrie, dar în cea din decembrie în mod cert vom reclasifica drumurile”, a mai explicat Radu Moldovan.
Acesta a mai precizat că unul dintre cele mai mari potenţialuri din Bistriţa-Năsăud, care este extrem de puţin exploatat, este legat de turism. Liderul judeţului spune că toate investiţiile făcute în Bistriţa-Năsăud trebuie legate între ele pentru ca lucrurile să meargă cât mai bine.
„Facem strategie de turism dar degeaba ne gândim la pârtii de schi dacă noi nu avem pe ce merge, pentru că nu poţi ajunge nici cu parapanta şi nici cu elicopterul acolo. Spre exemplu avem DJ 173 D, Mureşenii Bârgăului – Colibiţa, avem DJ 173 A, Prundu Bârgăului – Colibiţa, pe urmă avem DJ 172 C, Josenii Bârgăului – Ilva Mică şi pe urmă avem DJ 172 D, Ilva Mică – limită de judeţ Suceava. Stând aşa şi tot analizând lucrurile m-am gândit cum să fac să fie bine. Am întrebat specialiştii: de ce trebuie să am patru drumuri, când aş putea avea unul singur? Am cerut să mi se spună ce impediment este să avem drumul Tihuţa sau Puiul lui Dracula, spre exemplu. L-am rugat pe colegul meu mai tânăr, Bogdan Ivan, împreună cu directoarea Direcţiei de Dezvoltare Durabilă şi Proiecte Europene, Raluca Deac, să înceapă să comunice cu oamenii pe reţelele de socializare şi să cerem idei. Vin propuneri extrem de ingenioase de la tineri sau de la oamenii care sunt interesaţi. Vrem să vedem cum botezăm acest drum. Pe lângă 170 A spre exemplu, să îi dăm şi un nume”, mai spunea Radu Moldovan.
Preşedintele Consiliului Judeţean a explicat că primul drum judeţean pentru care va încerca să obţină finanţare pentru reabilitare porneşte de la Mureşenii Bârgăului spre Colibiţa până în Bistriţa Bârgăului, spre DN 17 până în Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică şi ajunge la Coşna. Acest traseu are 87 de kilometri şi ar fi nevoie de o investiţie de 100 de milioane de euro.
„Avem DJ 170 care pleacă de la Reteag şi ajunge la Breaza şi DJ 171 care pleacă din Uriu spre Căianu Mic – Spermezeu – Târlişua – Dealul Şpanului şi ajunge la Suciu de Sus (judeţul Maramureş)”, a mai spus Moldovan.
Pentru acest traseu, care are o lungime de 65 de kilometri, ar fi nevoie de o investiţie de 40 de milioane de euro.
Al treilea proiect, un drum care porneşte de la Bistriţa spre Jelna – Orheiu Bistriţei – Ragla – Budacu de Sus – Şoimuş – Şieu – Posmuş – Pintic – Teaca – Ocniţa – Milaş – Crăieşti (judeţul Mureş) – Şopteriu – Silivaşu de Câmpie – Visuia – Miceştii de Câmpie şi ajunge la Sânmihaiu de Câmpie. Acest traseu, pentru care investiţia este estimată la 45 de milioane de euro, are o lungime de 94 de kilometri.
În ceea ce priveşte proiectul cu numărul patru, un drum care ar urma să pornească de la Strugureni (judeţul Cluj) şi ar ajunge în Dealul Herinei, traseu ce măsoară 31 de kilometri, costurile de modernizare sunt estimate la circa 19 milioane de euro.
„În mod cert, nu vor intra toate patru deodată pe finanţare la ADR Nord Vest, în mod cert va intra numai unul şi pe urmă, în următoarea etapă, vom vedea ce vom reuşi să facem cu celelalte trei”, a precizat preşedintele CJ BN.