Aplicația se numește Questo și a fost dezvoltată de patru tineri din România. Scopul lor este acela de a atrage turiști prin implicarea într-o poveste în care ei sunt actorii principali. Județul nostru are șansa să intre în acest joc - doar dacă sunt de acord consilierii județeni.
Aplicația Questo a fost lansată în luna mai de patru tineri din România. National Geographic a publicat un reportaj despre inițiativa celor patru, cărora le-a venit ideea în timp ce se aflau într-o vacanță în Roma.
«Cum costurile cele mai mari într-o călătorie le reprezintă, de obicei, transportul și cazarea, evoluția prețurilor și a ofertelor se traduce în creșterea constantă a turismului. Odată cu creșterea numărului de turiști, însă, obiectivele turistice arhicunoscute devin și mai comerciale, și mai aglomerate. Și atunci cum găsești locurile mai puțin turistice, mai puțin cunoscute, locurile în care merg localnicii? De la întrebarea asta s-a născut Questo, aplicația care te ajută să vezi orașele prin ochii localnicilor», a explicat Claudiu Petria, unul dintre fondatorii aplicației, pentru Nat Geo.
Aplicația este construită ca o poveste, astfel încât traseele să fie interesante și provocatoare pentru turiști: «Aplicația nu o să te ducă în Piața Sfatului din Brașov, dar te va introduce într-o poveste cu inamici, bastioane și turnuri de apărare», scrie natgeo.ro.
De asemenea, cei patru tineri au venit cu idei și pentru a determina turiștii să își cheltuie banii astfel încât cei care să aibă de câștigat să fie producătorii locali, iar Bistrița-Năsăud nu duce lipsă de ei.
O mare contribuție pentru ca traseele să poată fi construite o reprezintă localnicii, căci doar ei cunosc cel mai bine locurile.
Consilierul județean Doris Moldovan (PNL) propune folosirea acestei aplicații și în județul nostru, iar proiectul său va fi dezbătut în cadrul ședinței Consiliului Județean din 28 septembrie.
«Trăim într-un județ cu o ladă cu zestre impresionantă, 765 monumente istorice, numeroase statui și alte monumente unicat, de nivel național și internațional. Acestea trebuie să fie puse în valoare și promovate. Dacă în alte județe se poate, atunci se poate și la noi!
Traseele turistice vor dispune de o descriere, localizare, informații istorice, povești sau legende locale și ghicitori ale căror răspunsuri îi vor ajuta pe turiști să meargă la următorul obiectiv și să parcurgă întregul traseu. În acest mod, descoperă inclusiv mici afaceri locale, meșteșuguri, tradiții și oamenii locului. Mai mult, aplicația mobilă încurajează turiștii să publice fotografii din locurile musai de vizitat», explică Doris Moldovan.
Până acum, funcționează în opt orașe din România, București, Brașov, Craiova, Iași, Sibiu, Cluj-Napoca, Sighișoara și Timișoara. Aplicația este disponibilă gratuit pe Android și iOS.
Materialul publicat de National Geographic, AICI.
Foto: Questo