Cum poliţiştii locali sunt prea puţini şi nu pot asigura paza pentru toate obiectivele Primăriei, municipalitatea a găsit soluţia ideală: angajează o firmă de pază. Condiţiile nu sunt foarte grele: angajaţi cu atestat şi dotări tehnice pentru asigurarea pazei. Conducerea Primăriei vrea musai ca firma să asigure şi transport valori.
Primăria Bistriţa are un contract frumuşel pentru o firmă de pază şi protecţie! Cu un buget de 133.110 lei municipalitatea vrea să angajeze agenţi de pază care să păzească o parte dintre obiectivele pe care le are, iar contractul va fi valabil începând din 1 iulie şi până în 31 decembrie, cu posibilitate de prelungire pentru încă patru luni, lucru care înseamnă o suplimentare a fondurilor cu 88.740 de lei.
Primăria are şi câteva cerinţe care musai trebuie respectate pentru semnarea contractului, iar cei interesaţi să păzească obiectivele trebuie să aibă agenţi de pază cu atestat.
De asemenea, paznicii trebuie să fie dotaţi cu baston de cauciuc, armă de foc şi muniţie (acolo unde este cazul), spray lacrimogen, radiotelefoane portabile sau telefoane mobile. De asemenea, firma de pază trebuie să aibă un dispecerat unde să se poate face monitorizarea sistemelor de alarmă.
Una dintre cele mai grele cerinţe care trebuie respectată este cea legată de transportul valorilor pentru că firma de pază are nevoie, după cum se specifică în contract, de maşini blindate sau semiblindate.
Direcţia de Venituri, Direcţia de Patrimoniu şi Direcţia de Administrare a Pieţelor sunt cele pentru care este nevoie de pază, iar în ceea ce priveşte transportul de valori, municipalitatea se referă la banii pe care îi face din încasări şi care ar trebui transportaţi în condiţii de siguranţă.
Primăria Bistriţa nu poate asigura aceste servicii prin intermediul Poliţiei Locale pentru că şi acolo sunt foarte puţini angajaţi (aproximativ 75 de oameni care lucrează în teren) şi personalul nu este suficient pentru a asigura paza la toate clădirile şi obiectivele aflate în proprietatea municipalităţii.