Bistrița va avea încă o atracție turistică: prima locomotivă pe aburi pentru trenurile grele de marfă. În prezent, aceasta se află într-un atelier, în proces de finalizare pentru expunere. Deși nu se știe cu exactitate unde va fi expusă, se vehiculează zvonul că va fi amplasată în fața Gării Bistrița.
În uzinele „16 februarie” din Cluj, a stat, pentru ani buni, în uitare, prima locomotivă pe aburi pentru trenurile grele de marfă. Locomotiva 150.010 a fost construită la Reșița, în 1948, fiind prima locomotivă de producție românească din cele 22 de astfel de locomotive, construite până în 1961.
„Inițial s-a dorit ca această locomotivă să fie expusă la Cluj, însă, între timp, lucrurile s-au schimbat și la Cluj a fost expusă locomotiva 150.039. Ideea e că această locomotivă putea fi pusă în funcțiune, și să poarte turiștii prin toată țara, dar ei au ales să o facă exponat. Așa că locomotiva 150.010 a ajuns în depoul din Dej”, a explicat pentru Bistrițeanul.ro, Florin Nan, tehnician în depoul Dej.
În Bistrița, s-a dorit expunerea unei locomotive pe aburi, aflată la Remat. Despre acest lucru, Bistrițeanul.ro a scris în repetate rânduri, AICI , AICI , AICI , AICI și AICI
Din cauză că nu s-a găsit cantitatea de fier care să înlocuiască locomotiva, proiectul a căzut. Astfel, s-a căutat altă soluție.
„În cele din urmă s-a hotărât ca locomotiva dejeană 150.010 să fie expusă la Bistrița. E un lucru benefic, să fie transformată în exponat, decât să rămână uitată în depou. În aceste momente locomotiva este în faza de finalizare pentru a fi expusă. Mai trebuie puse unele piese, trebuie vopsită etc. Iar apoi va ajunge la Bistrița. Am înțeles că locomotiva va fi în custodia Consiliului Județean Bistrița – Năsăud”, a mai spus Florin Nan.
La ora actuală nu se știe exact când va ajunge locomotiva 150.010 la Bistrița și nici locul de expunere. Se vorbește însă ca aceasta să fie amplasată în fața Gării Bistrița, în zona unde se află acum taximetriștii.