Învăţământul primar de la „Colegiul Naţional Andrei Mureşanu”, a crescut, s-a dezvoltat şi s-a modernizat de-a lungul timpului, ajungând astăzi la cele mai înalte standarde.
Clasele primare au fost prezente în permanenţă încă de la înfiinţare, ca şcoală, a actualei instituţii de învăţământ. La început a fost o şcoală cu număr redus de elevi care s-a dezvoltat odată cu oraşul.
Un martor al acelor timpuri este dr. dr. Ana Tătar, care poate să relateze cum era şcoala de altădată. Elevă a clasei întâi în 1934, aceasta mărturisește: „nu mai pot să-mi amintesc prea bine, dar ştiu că noi învăţam din mers şi nu trebuia, acasă, să ne preocupe ce să învăţăm pentru ziua următoare… Scriam cu toc şi cu peniţă cu cerneală şi am pus mare accent pe scrierea frumoasă şi pe ortografie“. În opinia sa şcoala de altădată era plăcută de către elevi care învăţau cu drag.
Ana Tătar afirmă că în zilele de sărbătoare „mergeam, copiii, la biserică, cu doamna învăţătoare şi se făcea o slujbă de o oră pentru elevi“, ceea ce demonstrează faptul că se punea accent pe educaţia religioasă a elevilor.
Învăţământul primar a crescut, s-a dezvoltat şi s-a modernizat de-a lungul timpului astfel că, în anul 2001, a fost înfiinţată prima clasă alternativă “step by step”. Smaranda Florean a adus acest nou sistem în şcoală, „Andrei Mureşanu” alături Şcoala Generală nr. 6 fiind primele din judeţ care au aplicat această alternativă. Smaranda Florean a mărturisit că "a fost o provocare pentru noi, deoarece implica învăţământul modern"
Dacă înainte se punea accent pe individualitate, acum se pune accent pe munca în echipă. Elevii de atunci aveau surse puţine de informare, iar acum copiii vin cu informaţii noi care fac ca învăţătorii să îşi reînnoiască mereu cunoștinţele şi să fie la curent cu ultimele ştiri. Asemănarea dintre trecut şi prezent este faptul că, elevilor le place această alternativă şi sunt dornici de a învăţa şi de cunoaşte cât mai multe.
Şcoala de altădată a rămas la fel de primitoare, cu învăţători la fel de pregătiţi, singura diferenţă fiind faptul că acum idealul omenesc este altul, iar copiii de altădată predau în locul celor care le-au fost cândva învăţători.
Surse: Smaranda Florean, Matei Irina, Ana Moţoc, Chirilă Eleonora,
Daiana Natalia Cojoc
Reporter la ziarul CNAMonline