La doar 20 de ani, in timp ce alti tineri se lauda cu distractiile si cluburile colindate, Alexandra Tatar este fericita pentru ca a avut onoarea de a se afla pe aceeasi scena cu reprezentantii Majestatii Sale Regele Mihai.
Este studenta in anul II la Facultatea de Studii Europene, in cadrul universitatii Babes Bolyai, extensia Bistrita, si recunoaste, fara teama, ca are o viziune idealista despre viata. Ii place sa se implice intr-o multime de proiecte si sa le duca la bun sfarsit. Ii place munca in domeniul economic pe care o practica. Poate, asa cum putini tineri reusesc, sa isi fructifice fiecare minut si sa umple fiecare secunda a zilei cu lucrurile care ii fac placere.
In calitate de reprezentant pe probleme de comunicare in cadrul Tineretului National Liberal, Alexandra Tatar a fost invitata sa reprezinte judetul Bistrita-Nasaud, pe 10 martie, la Palatul Parlamentului din Bucuresti, pentru a participa la Gala premiilor TNL. A avut parte de intalniri deosebite cu toti “greii” partidului: Crin Antonescu, Calin Popescu-Tariceanu sau Radu Campeanu.
“Din pacate, Majestatea Sa Regele Mihai nu a fost prezent, dar trimis un mesaj prin intermediul unor reprezentanti, consuli ai domniei sale. Am fost impresionata de reactia salii. Nu am mai trait pe viu atata respect si recunostinta, toata sala s-a ridicat in picioare aplaudand minute intregi. A fost un moment absolut emotionant” isi aminteste Alexandra Tatar.
Echipa “TNL T comunica”, din care face parte si Alexandra Tatar, a castigat un premiu special in cadrul Galei Premiilor TNL 2012, pentru activitatile si initiativele la care a luat parte, pentru felul in care au reusit sa transforme comunicarea intr-un instrument mai performant. Pe Alexandra Tatar nu o intereseaza deocamdata, in mod deosebit, o cariera politica si nici nu vizeaza, in viitor, o functie anume.
Pur si simplu, din august 2011, dupa participarea la Scoala de Vara a tineretului liberal, Alexandrei i s-a propus sa lucreze pe probleme de comunicare si a acceptat fara rezerve, convinsa ca aceasta munca o va ajuta sa asimileze si sa-si perfectioneze cunostintele aplicabile in domeniul pe care il practica.
“Ma intalnesc cu oameni deosebiti in fiecare zi. Imi plac oamenii inteligenti care stiu sa traiasca frumos. De la fiecare persoana ma imbogatesc cu cate un element pe care il adopt pesonalitatii mele. Pe partea de comunicare, am invatat primele lucruri de la coordonatoarea mea de la departamentul TNL T Comunica, Violeta Vijulie, care m-a initiat pentru prima data in mod constient, intr-un program de comunicare. Alte modele sunt parintii mei, pentru tot ceea ce inseamna viata de familie, pentru etica pe care mi-au insuflat-o. Imi place sa citesc cartile Mihaelei Nicola, de exemplu. Imi place sufletul tanar de artist al Norei Iuga si muzica Alexandrinei Hristov. Exista mai multe surse de unde imi iau energie si vitalitate, chiar si o floare imi aduce lumina intr-o zi morocanoasa", povesteste aceasta.
Din 2 februarie, de cand s-a inaugurat, Alexandra Tatar este brand manager al salonului Carliont:
“Am avut sansa de a face cunostinta cu familia Carliont, am avut ocazia sa fac parte din acest proiect minunat. Imi petrec mult timp si pe teren, am tot felul de intalniri cu viitori colaboratori sau campanii de promovare si informare in randul cetatenilor, ma ocup de actualizarea paginii noastre de facebook, incercand s-o facem cat mai vie pentru cei care ne apreciaza...” afirma Alexandra Tatar.
Cel mai bun feedback care poate exista din partea unui client este revenirea acestuia in salon sau recomandarea pe care el o face si altor viitori clienti, considera Alexandra Tatar. Au existat copilasi, bunici, tatici sau mamici care au revenit in salon si i-au marturisit ca spatiul Carliont a ajuns sa ii defineasca. Una din provocarile pe care i le ofera un asemenea job ar fi si educarea publicului in ceea ce priveste cosmetica si ingrijirea corporala masculina:
“Domnii sunt mai reticenti atunci cand vine vorba de tratamente ale ingrijirii lor corporale. Au fost obisnuiti asa. In momentul in care vin la frizer, li se pare ca tot ce pot face este sa se tunda. Restul considera ca sunt servicii care se adreseaza femeilor. Avem clienti care vin saptamanal la manichiura, au alta experienta de viata si investesc si in acest aspect al personalitatii lor. Insa am avut si cazuri in care ni s-a replicat “eu nu am nevoie de asa ceva, asta e o treaba pentru femei”.
Alexandra Tatar si-a propus sa-i convinga si pe tatici, de pilda, ca pot sa vina cu la salon cu fiul sau fiica lor si, cat timp copiii se joaca la primul palier, ei sa se rasfete la etajul destinat barbatilor. O alta problema de educatie si convingere o reprezinta si incercarea celor de la salon de a-i obisnui pe bistriteni cu programarile:
“Am observat ca intra clientii si vor sa fie tunsi si aranjati pe loc. Li se pare ca programarea n-ar fi necesara. Noi am incercat sa impunem totusi un sistem al programarilor pentru ca fiecare client sa fie tratat cu maxim respect. Suntem constienti ca timpul este o resursa foarte importanta si epuizabila in momentul actual si atunci mergem pe baza de programari si respect fata de punctualitate, tocmai pentru a le acorda toata atentia sau pentru a nu ajunge la situatia de a grabi pe altcineva, de a repezi un client ca sa faca loc altuia...” mai spune Alexandra Tatar.
Ca si cum nu ar fi suficient cat face, in timpul liber, Alexandra frecventeaza si canta in corala “Andrei Muresanu”, la catedrala ortodoxa “Sfintii Trei Ierarhi” de pe Odobescu. Alexandra Tatar a urmat cursurile Liceului de muzica “Tudor Jarda”, a studiat pianul timp de 8 ani si a cantat in corul liceului. Chiar daca ulterior a optat pentru un liceu cu profil economic, ea a pastrat legatura cu colegii din liceu, a continuat sa cante la pian si sa faca parte din corala coordonata de dirijoarea Anamaria Razoare. Nu i se pare plictisitor sa asiste in fiecare duminica la liturghie, pentru ca se implica total si in aceasta activitate si traieste cu emotie fiecare moment.