Este fiică de preot și a crescut, împreună cu ceilalți 5 frați ai săi, după reguli stricte, care nu permiteau abateri de la morala creștină: iubire față de semeni, corectitudine și modestie. Rigori de la care nici acum, când are de gestionat cel mai puternic brand al județului nostru, Ana Maria Muscar nu-și permite nici o abatere.
Crede că și-a ales să lucreze în turism din dorința de a cunoaște lumea. Nu a avut parte de o copilărie cu vacanțe de familie și de călătorii care să-i satisfacă dorința de a vedea toate minunile lumii, așa că, la momentul la care a trebuit să decidă ce își dorește să facă în viață, ca profesie, Ana Maria Muscar nu a ezitat decât o secundă, cât să aleagă între a fi ghid turistic și stewardesă. A hotărât să meargă pe turism, așa că și-a făcut studiile în domeniu și s-a apucat de treabă. În 2003 a ajuns să lucreze pentru cea mai puternică firmă din județ, cunoscută atât în țară, cât și peste hotare, care oferă servicii în domeniul turismului și are în proprietate două dintre cele mai puternice branduri de pe piață: Coroana de Aur și Dracula.
Ana Maria Muscar și-a început drumul la recepția hotelului Coroana de Aur și l-a continuat până în vârf: în Pasul Tihuța, la Castel. Ea spune că a fost un parcurs firesc, de pe a cărui traseu nu a lipsit șansa. La recepția hotelului din Bistrița a avut ocazia să își deschidă larg ochii spre lumea serviciilor din turism: a interacționat cu oameni de diferite naționalități, cu variate pretenții, a învățat să își pună mintea la contribuție pentru a le satisface cerințele și să nu lase ca nimic din viața personală să nu interfereze cu cea profesională.
”Cred că este o profesie care mi se potrivește ca o mănușă. Îmi place să cunosc oameni, să le ghicesc dorințele, să știu ce își doresc. Pentru că sunt extrem de exigentă cu mine și nu pot face rabat de la corectitudinea pe care am fost setată de când eram mică, sunt foarte atentă la ceea ce promit. Niciodată, dar absolut niciodată, nu o să merg în fața clienților cu oferte și pachete turistice care nu sunt conforme cu realitatea, cu ceea ce putem noi da în materie de servicii. Nu pot vinde luna de pe cer unui turist, dacă eu știu foarte clar că luna e la locul ei și nu la mine în mână.” spune Ana Maria Muscar, care, de la recepția hotelului Coroana de Aur a ajuns să se ocupe de ... Contele Dracula. De Castelul lui, din Pasul Tihuța.
A ajuns acolo datorită unei conjuncturi: și-a înlocuit, pe perioadă determinată, colega care gestiona Hotel - Castel Dracula când aceasta a plecat în concediu de îngrijire a copilului. Doar că perioada determinată s-a transformat într-una fără termen limită. Va pleca de acolo doar când va simți că s-a plafonat, că nu mai poate oferi nimic nou, că nu mai ține ritmul cu așteptările clienților și că munca ei nu mai este pe măsura brand-ului Dracula, care demult nu mai este doar un produs turistic intern și internațional, ci e considerat o adevărată marcă de țară. Dar, deocamdată, nu-și dă voie să ajungă la rutină. Caută noi provocări, iar dacă nu le găsește în exterior și le creează! Așa că, gândește noi evenimente care să atragă clienți la Castel și îl ”exploatează” la maximum pe Contele Dracula. Că doar nu o să-l lase să-și doarmă tihnit somnul de veci în catacombele Castelului!
Fata plecată din satul Feleac, comuna Nușeni, acum mamă a unei fetițe de 4 ani, nu a învățat încă să se laude. Ana Maria Muscar spune despre ea că este expert în autocritică, își este cel mai aspru evaluator al său. Știe că nu prea e în regulă să își vadă doar minusurile, dar încă nu poate să își spună ”bravo” atunci când face ceva apreciat de cei din jurul ei și de clienți. Este într-o permanentă competiție cu sine, vrea să fie mereu cu un pas înaintea vremurilor și de aceea ”fură” la ștachetă: o mută tot mai sus. ”Încerc să învăț să mă laud, dar nu prea îmi iese. Așa am fost crescută. Așa am fost educată din familie și știu că mândria e un păcat. Nu reușesc și pace bună să renunț la modestie.” se autodescrie Ana Maria Muscar. Turismul este marea ei pasiune profesională, pentru că e domeniul în care nu există timpi morți sau vreme pentru plictiseală.
Ana Maria nu prea se vede făcând altceva, pentru că îi plac provocările. Iar cea mai mare provocare a ei este să fie ”femeia din umbra Contelui Dracula”.
Rubrica PORTRETUL UNEI DOAMNE este susținută de Agenția de Imagine Bistrița