N-a fost loc de plictiseală pentru elevii Şcolii gimnaziale din Mărişelu: vacanţa de vară a trecut pe nesimţite şi a fost plină de surprize: activităţi de cultură generală, consiliere şi orientare, aspecte referitoare la motivaţia învăţării, planificarea carierei, întâlniri pe teme de ştiinţe ale naturii, teatru, arte plastice – au fost doar câteva
În decursul vacanţei de vară, în Scoala Gimnazială din Mărişelu s-au derulat o mulţime de activităţi educative foarte interesante, desfăşurate în cadrul unui proiect iniţiat în luna mai a anului şcolar 2014-2015.
Activităţi de cultură generală, consiliere şi orientare, aspecte referitoare la motivaţia învăţării, planificarea carierei, încurajarea relaţiei opozitive elev-societate, întâlniri pe teme de ştiinţe ale naturii, teatru, arte plastice, lecturi de vacanţă şi multe altele – au fost doar câteva dintre activităţile care au ocupat, îmbogăţit şi valorificat timpul copiilor din Mărişelu.
“Au participat în cadrul activităţilor, un număr de 30 de elevi, aparţinând ciclului primar şi gimnazial de învăţământ de la Şcoala Gimnazială Mărişelu, după un program prestabilit, în două zile ale fiecărei săptămâni. În fiecare zi de joi, au fost activităţi educative faţă în faţă, în biblioteca şcolii, în zonele din incinta şcolii sau împrejurimile comunei. Într-o altă zi am avut parte de o întâlnire online, identificată cu discuţii pe diverse teme educative. Pentru a fi în acelaşi ton cu armonia vacanţei, am luat în calcul şi latura distractivă..." a explicat pentru Bistriţeanul.ro consilierul educativ, Vasile Grigore Turşan.
Practic copiii din Consiliul şcolar al elevilor au pus bazele dezvoltării unui proiect la un nivel mai însemnat din punct de vedere valoric. "Prin proiectul denumit "Vacanţă de top", care a înglobat o serie de activităţi distractive cu caracter educativ-interdisciplinar, încadrând mai multe teme, am urmărit însuşirea continuă a normelor morale, dezvoltarea abilităţilor de comunicare dar şi pe cele socio-afective precum şi diversificarea bagajului de cunoştinţe ale elevilor - toate acestea într-o manieră ludică, încurajată de o permanentă captare a atenţiei astfel încât elevii să fie stimulaţi să reacţioneze la factori motivaţionali şi să le formeze o personalitate pozitivă." a mai spus Grigore Tursan.
Organizatorii "Vacanţei de top" au pronit de la premisa că termenul a educa, în complexitatea lui, nu desemnează doar procesele ce stau la baza achiziţionării de conţinuturi şi a formării de deprinderi şi capacităţi - ci desemnează totodată şi un crâmpei de acumulări progresive în plan comportamental.
"Dacă temperamentul omului are un caracter ereditar, particularităţile structurale ale caracterului uman se definesc în urma unor acţiuni complexe, adaptate la nevoile de bază ce se înfiripă odată cu idealurile societăţii prezente dar şi de perspectivă" consideră consilierul educativ al Şcolii Gimnaziale din Mărişelu.