Elevii Colegiului Naţional „Andrei Mureşanu” s-au întors de la Târgul Regional al Firmelor de Exerciţiu încărcaţi cu premii! Competiţia s-a desfăşurat zilele trecute la Zalău şi a reunit 49 de firme participante din 11 judeţe.
Târgul Regional al Firmelor de Exerciţiu „Firma de exerciţiu, o rampă de lansare în carieră”, ediţia a-V-a, s-a încheiat recent la Zalău, iar elevii de la Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu” au obţinut rezultate remarcabile:
Fe Zestrea Bistrițeana Srl CNAM - coordonată de profesor Maria Mureşan i-a reunit, din clasa a XII a G, pe elevii Lăcătuşu Alexandra, David Viorel, Băbuţan Petruţa, Pomohaci Leontina şi Cîrcu Roxana - care au obţinut Premiul special UBB. FSEGA (care echivalează, la admitere, 0.25 sutimi), Premiul I - pentru „Cel mai bun stand expozițional”, Premiul II - pentru „Cel mai bun manager”, Premiul III - pentru „Cea mai bună prezentare PPT” şi Menţiunea II - pentru „Cel mai bun catalog”.
Fe Ecogen Srl CNAM - profesor coordonator Cristina Corbu i-a reunit, din clasa a XI a G, pe elevii participanți Coman Patricia, Farcaş Emil, Mănarcă Andreea şi Gotea Andreea. Tinerii au reuşit să obţină Premiul special - „Excelenţa în afaceri”, Premiul I - pentru „Cel mai bun manager”, Premiul I - „Cea mai bună prezentare PPT”, Premiul II - pentru „Cel mai bun stand expoziţional” şi Mențiunea I - pentru „Cele mai bune materiale promoționale”.
Târgul şi-a dorit - conform organizatorilor - să asigure cadrul necesar derulării de tranzacţii virtuale între firmele de exerciţiu şi între firme şi elevii vizitatori, exersării uzanţelor comerciale, a tehnicilor de negociere şi limbajului de afaceri. Deşi în firmele virtuale nu există bani, nu se produc bunuri şi nu se asumă riscuri, elevii învaţă multe despre funcţionarea unei firme reale: contractare, negociere, livrare, întocmire de documente (facturi, avize de livrare, chitanţe, ordine de plată), decontare, relaţia cu banca, comunicare cu clienţii, plăţi, încasări, prezentarea firmei la evenimentele expoziţionale, amenajarea standului, marketing, crearea unei reclame, creare catalog produse.
„Elevii pot conduce în mod real negocieri, învaţă să facă afaceri şi îşi dezvoltă încrederea în forţele proprii. Experienţa de a conduce direct negocierile şi de a dezvolta spiritul de echipă se pot exersa cu succes numai în cadrul unui târg al firmelor de exerciţiu. Elevii învaţă că simţul responsabilităţii, rigoarea şi calitatea comunicării între membrii echipei sunt factori-cheie ai succesului în firmă”, a precizat prof. Lucia Costea, coordonatorul proiectului, pentru magazinsalajean.ro.
Foto: Magazinsalajean.ro