Înființată în urmă cu doar câteva luni, compania Dacia Asphalt Cluj a reușit să câștige în fața unor companii cu greutate care s-au zbătut pentru câștigarea contractului de deszăpezire a drumurilor naționale din Bistrița-Năsăud. Patru companii s-au bătut pentru câștigarea lucrărilor de deszăpezire în judeţul nostru.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a demarat în luna iulie licitația pentru stabilirea firmelor care vor deszăpezii autostrăzile și drumurile naționale din România în următorii patru ani.
În competiția pentru deszăpezirea celor peste 300 km de drumuri naționale din Bistrița-Năsăud au intrat companii cu ani întregi de experiență, însă o firmă înființată în 2016 a reușit să „le ia fața” și să vină cu cea mai bună ofertă pentru deszăpezirea drumurilor din Bistrița-Năsăud.
Compania Dacia Asphalt SRL din Cluj-Napoca, înființată în 2016, beneficiază de susținerea consistentă a companiei bistrițene Construct Petrom, deținută de omul de afaceri Gheorghe Petruț, companie care a reușit anul trecut să câștige licitația pentru deszăpezirea drumurilor naționale, valoarea contractului fiind de 7,2 milioane lei fără TVA.
În acest an compania înființată la Cluj, Dacia Asphalt SRL, administrată de fiica omului de afaceri din Bistrița-Năsăud Claudia Petruț și de Ioachim Cadar a reușit să le ia de sub nas contractul de deszăpezire al drumurilor naționale din Bistrița-Năsăud unor companii cu renume în domeniu - Trameco, Diferit, sau Dimex 2000.
Firma se va ocupa de deszăpezirea drumurilor din Bistrița-Năsăud în următorii patru ani, pentru județul nostru valoarea estimativă a contractului scos la licitație de Compania Națională de Drumuri Naționale și Autostrăzi fiind de 26,7 milioane de euro, la care se adaugă și TVA-ul.
Deși iarna își face simțită prezența, mai ales la munte, contractul de deszăpezire va intra în vigoare abia din 15 noiembrie, drumurile naționale având probleme deocamdată cu aprovizionarea materialelor necesare deszăpezii.
Conform unei informări făcută săptămâna trecută de conducerea Secției de Drumuri Naționale Bistrița, stocurile de materiale, cu excepția sării, erau pe zero. În depozitele SDN exista o cantitate de 450 t de sare, dar la Bistrița urmează să ajungă în curând clorura de calciu și nisipul, contractul pentru furnizarea sării necesare deszăpezirii fiind contestat la nivel național.
Compania Dacia Asphalt este obligată să aducă la Bistrița 45 de utilaje, dintre care 34 vor asigura permanența și celelalte vor fi folosite la cerere. Lor li se adaugă și alte 11 utilaje pe care le are Secția de Drumuri Naționale Bistrița pentru a trece cu bine peste iarna care urmează.