Construcția Podului Berăriei a început în forță imediat după ce contractul a fost semnat cu firma Dacia Faber din Cluj, însă de câteva luni muncitorii s-au lăsat pe tânjală şi lucrurile bat pasul pe loc. Încă de la sfârşitul verii, lucrările nu au avansat aproape deloc, iar şantierul părăsit ţine închisă strada Petru Maior.
Cu o investiţie de 4,8 milioane de lei municipalitatea vrea să amenajeze un pod nou în Bistriţa, pod care va face legătura între străzile Libertăţii şi Zăvoaie. Firma din Cluj are la dispoziţie maxim 18 luni de la data semnării contractului ca să finalizeze lucrările.
Muncitorii s-au pus pe treabă încă din luna martie a acestui an, iar până acum au creat un nou pod de acces, de serviciu, au realizat apărările de mal de la picioarele podului și au turnat picioarele exterioare ale podului, dar din vara acestui an lucrările au bătut pasul pe loc. Şantierul parcă ar fi fost abandonat, iar muncitorii nu au mai făcut nimic nou de foarte multă vreme.
Cu toate că în zonă nu se mai lucrează de mult timp, strada Petru Maior rămâne tot închisă, asta deşi este o arteră care înainte de începerea lucrărilor era destul de intens circulată. Singurii care mai pot circula pe acea stradă sunt riveranii.
Sărbătorile de iarnă dau întotdeauna traficul peste cap, iar încă de la începutul lunii decembrie oraşul este sufocat. Strada Petru Maior ar fi de mare folos dacă ar fi deschisă acum că în zonă nu se mai lucrează.
Podul peste râul Bistriţa va avea două benzi de circulaţie şi două trotuare, deschiderea fiind de 40 metri. Partea carosabilă a podului va avea o lăţime de 7,80 metri şi două trotuare pietonale de 1,50 metri, delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 metri lăţime spre zona carosabilă şi parapete pietonale metalice de 0,25 metri lăţime spre exterior.
Accesul pe noul pod dinspre Strada Petru Maior se va face printr-un sens giratoriu nou, care va avea două benzi de circulație. Potrivit planurilor, podul va fi destinat şi pentru traficul greu.