București - Începând cu luna August 2014, Noul Toyota Aygo se lansează pe piața din România printr-o serie de evenimente locale, oferind tuturor posibilitatea de a testa în premieră noul model.
Noul Aygo - vine cu o abordare unică a companiei Toyota în segmentului A:
-
design spectaculos, inspirat de cultura tinerilor japonezi
-
personalizabil, pentru a fi cu adevărat unic
-
noul sistem multimedia x-touch
-
nivel redus de emisii
-
un slogan puternic și îndrăzneț: Go Fun Yourself!
Tema designului noului model AYGO a fost denumită ‘J-Playful’; o trimitere directă la universul cultural contemporan al tinerilor japonezi, caracterizat de formele puternice și îndrăznețe.
Începând cu noul design iconic al părții frontale, în forma literei ‘X’, și până la opțiunile de personalizare, toate deciziile inginerești ale noului AYGO au fost luate avându-se în vedere ideea de ”fun”.
David Terai, inginerul șef responsabil de noul AYGO, spune: “Principalul meu stimulent a fost crearea unei mașini de care oamenii să se îndrăgostească”. “În mod tradițional, atractivitatea mașinilor din segmentul A o constituiau practicitatea, dimensiunile compacte și prețul redus. Însă, adeseori, acestea nu erau atractive.”
Noul AYGO nu este numai plăcut la condus, ci permite și personalizarea în stilul propriu, fiecare din variantele rezultate fiind atrăgătoare pentru o anumită categorie de gusturi.
Mai mult de 10 elemente constructive pot fi înlocuite cu variante de diferite culori sau forme, permițând clienților crearea propriei variante AYGO. Construcția inteligentă și strategia de instalare atent gândită permit o personalizare directă, cu costuri reduse, asigurând menținerea prețului și timpilor de livrare în standardele segmentului A.
Habitaclul a fost augmentat prin creșterea spațiului disponibil la bord și prin adoptarea unei serii de echipamente inovatoare proiectate pentru a se adecva stilului de viață al clienților mai tineri, pentru care noul AYGO are un nivel ridicat de atractivitate, cel mai reprezentativ exemplu fiind sistemul multimedia x-touch.
Ecranul său tactil de 7" full-color controlează numeroase sisteme de bord, iar conectivitatea prin MirrorLink pentru smartphone permite mașinii integrarea perfectă în agitația cotidiană a mediului online, prezență din ce în ce mai pregnantă în viețile noastre.
Noul AYGO este echipat cu o versiune îmbunătățită a premiatului motor Toyota de 1.0 litru VVT-i în 3 cilindri, pe benzină. Rămânând unul dintre cele mai ușoare motoare din clasa sa, această unitate remarcabilă a beneficiat de numeroase revizii pentru imbunătățirea performanțelor și eficientizarea consumului de carburant și a emisiilor de CO2, la nivel de lider de clasă.
Noul AYGO este disponibil în variantele standard și Eco. Cea din urmă beneficiază de rapoarte mărite pentru treptele a patra și a cincea, anvelope cu coeficient redus de frecare în rulare (RRC), sistem Toyota Stop & Start și îmbunătățiri de ordin aerodinamic. Varianta standard obține o reducere a consumului de la 4.4 la 4.1l/100 km, ceea ce se traduce într-o scădere cu 7g/km a emisiilor de CO2, ajungându-se la valoarea de doar 95 g/km. Varianta Eco se comportă și mai bine, evidențiind un consum de 3.8 l/100 km și emisii CO2 de 88 g/km.
Pe parcursul acestor modificări a fost acordată o deosebită atenție păstrării agilitatii motorului. În continuare, acesta va răspunde rapid comenzilor, și cu toate că antifonarea a fost imbunatațită, sunetul caracteristic a fost păstrat.
Din punct de vedere al echipărilor, încă din standard, Noul Aygo este foarte generos. Toate mașinile dispun de sistem audio cu radio AM/FM cu mufe USB și AUX, faruri cu lumini de zi (DRL) cu LED, sistem de control al stabilității vehiculului (VSC) și de sistem de asistență la pornirea în rampă (HAC).
‘x-play’ se află în centrul strategiei de gamă a noului AYGO. Această versiune formează baza pentru toate variantele de personalizare, constituind totodată fundația edițiilor speciale ‘x-cite’, ‘x-clusiv’. Pretul special de lansare al versiunii de baza „X” cu caroserie în 3 uși fiind de 9.237 Euro cu TVA inclus.
Acum, când noul AYGO este pregătit pentru primii clienți, inginerul-șef Terai este un om fericit: "Am vrut să evităm compromisurile tradiționale ale segmentului A, prin crearea unui lucru de care să fim cu adevărat mândri. Când mă uit la mașină acum, zâmbesc și mă simt îndrăgostit, așadar simt că am reușit. "Este speranța Toyota că zâmbetele nu se vor opri aici, și că noul AYGO va aduce bucurie șoferilor și pasagerilor deopotrivă.
În România, pe langă cele menționate mai sus, Noul Toyota Aygo se comercializeză cu o garanție de 5 ani sau 160000 KM (primul eveniment atins) și cu Toyota Eurocare, programul de asistență rutieră valabil in toată Europa.
Pentru mai multe informații despre gama Toyota în România vă rugăm accesați www.toyotabistrita.ro și contactaţi: Bogdan.pacurar@toyotabistrita.ro
Scurt istoric al modelului
Prima generație AYGO a fost lansată în 2005, fiind primul model Toyota din segmentul mașinilor mici de uz urban și rezultatul unui nou joint-venture cu PSA, cu vehicule proiectate special pentru piața europeană, produs la noua uzină TPCA din Kolin, Republica Cehă. Modelul original Toyota a avut o evoluție excelentă înregistrând vânzări de peste 760.000 unități în toată Europa. Și în România, modelul Aygo a înregistrat vânzări spectaculoase fiind prezent in TOP3 competitori în Segmentul A.