Noul Focus oferă un nou design atrăgător şi emoţionant şi un interior conceput cu măiestrie.
-
Gama îmbunătăţită de motoare pentru piaţa europeană include noul motor pe benzină EcoBoost de 1,5 litri şi noul motor diesel TDCi de 1,5 litri; consumul de combustibil fiind îmbunătăţit cu până la 19% faţă de actuala generaţie. Focus va fi de asemenea dotat cu motorul EcoBoost de 1 litru cu emisii de 99 g/km CO2
-
Noul Focus aduce în premieră pe piaţa europeană SYNC 2, sistemul avansat de infotainment al Ford, care include un ecran tactil color de înaltă rezoluţie şi control vocal avansat pentru un acces mai facil la funcţiile audio, navigare, aer condiţionat şi la telefoane mobile
-
Noul Focus este primul model Ford la nivel global care oferă noua tehnologie hands-free Perpendicular Parking, care ajută şoferii să parcheze perpendicular cu spatele paralel cu alte maşini; funcţia îmbunătăţită Active City Stop funcţionează acum la viteze de până la 50 km/h
BARCELONA, 24 februarie 2014 – Noul Ford Focus duce la un nou nivel cel mai bine vândut model la nivel mondial, datorită unui design exterior mai emoţionant şi mai îndrăzneţ, unui interior intuitiv, conceput cu măiestrie, unei suite de noi tehnologii ce sporesc confortul şi unor îmbunătăţiri majore ale consumului.
Făcându-şi debutul astăzi la Congresul Mondial al Telefoniei Mobile din Barcelona şi lansat săptămâna viitoare la Salonul Internaţional de la Geneva, caracterul sportiv şi atractivitatea noului Focus sunt puse în valoare de o grilă orizontală remarcabilă, de un interior de tip carlingă şi de padelele pentru schimbarea vitezelor. Noul Focus, care va fi disponibil comercial începând cu a doua jumătate a anului 2014, marchează de asemenea debutul european al SYNC 2, sistemul avansat de infotainment al Ford, precum si al noului motor pe benzină EcoBoost de 1,5 litri si al motoarelor diesel TDCi.
„Nu eram mulţumiţi cu locul 1; am vrut să uimim oamenii cu o extraordinară versiune nouă a lui Focus,” a declarat Stephen Odell, preşedinte Ford of Europe, Middle East and Africa. „Noul Focus îmbină un design modern, tehnologia avansată şi un consum de top cu ADN-ul distractiv-de-condus pentru care Focus este pe bună dreptate aclamat”.
Ford a lansat prima generaţie Focus în 1998 si de atunci au fost vândute peste 12 milioane de unităţi în toată lumea, inclusiv 6,9 milioane de unităţi în Europa. Actuala generaţie Focus a fost confirmată luna trecută ca fiind cel mai bine vândut model din lume conform analizei efectuate de Ford asupra datelor cu privire la înmatriculări furnizate de Polk pentru primele nouă luni ale anului 2013. Ford estimează că vânzările Focus la nivel mondial au atins 1,1 milioane de unităţi în 2013, incluzând peste 300.000 de unităţi în China, ceea ce înseamnă că este cel mai bine vândut automobil de pe piaţa de maşini noi cu cea mai rapidă creştere din lume.
Design sofisticat
Ford a creat un Focus mai sofisticat şi mai avansat printr-o redesenare care reflectă limbajul global de design One Ford, prezent şi la noul Mondeo şi noua Fiesta.
Disponibil în două noi culori exterioare, Deep Impact Blue şi Glace Blue, noul Focus are o postură mai lată şi mai joasă, cu un nou design pentru capotă, partea frontală şi grilă. Capota este sculptată într-o formă dinamică de la montantul faţă la colţurile părţii superioare a grilei trapezoidale inverse pentru a asigura un aspect puternic, mândru.
Farurile mai tăioase şi mai subţiri şi proiectoarele de ceaţă alungite şi mai dreptunghiulare contribuie la o parte frontală mai îndrăzneaţă. Detaliile cromate subtile accentuează impresia de eleganţă, în timp ce spatele maşinii este şi el mai atractiv, datorită unei noi dispuneri a fasciei şi hayonului, precum si lămpilor mai subţiri.
La redesenarea interiorului noului Focus, Ford a acordat atenţie feedback-ului din partea clienţilor şi a răspuns printr-o dispunere mai intuitivă, completată de un volan şi o consolă centrală cu mai puţine manete şi butoane. Finisajul negru de satin şi detaliile cromate contribuie la un aspect mai modern şi mai curat şi la funcţii mai logice şi mai intuitive.
Afişaj tactil cu SYNC 2
Noul Focus va fi primul vehicul de pe piaţa europeană dotat cu SYNC 2. Sistemul avansat de infotainment al Ford include un ecran tactil color de 8 inci, de înaltă rezoluţie şi control vocal avansat pentru un acces mai facil la funcţiile audio, navigare, aer condiţionat şi la telefoanele mobile compatibile.
Tehnologii avansate de condus
Noul Focus este primul model Ford care oferă Perpendicular Parking, o nouă tehnologie de parcare hands-free care ajută şoferii să parcheze perpendicular cu spatele paralel cu alte maşini.
Senzorii suplimentari permit de asemenea ca Ford să ofere în premieră în Europa tehnologii care ajută şoferii atunci când fac manevre de ieşire din spaţiile de parcare:
-
Cross Traffic Alert avertizează şoferii care ies cu spatele dintr-un loc de parcare cu privire la vehiculele care vor trece în curând prin spatele lor. Utilizând un radar cu o rază de până la 40 de metri, sistemul va emite trei semnale de avertizare distincte dacă detectează apropierea unui vehicul.
-
Park-Out Assist asistă şoferii la ieşirea dintr-un spaţiu de parcare paralelă. După ce şoferul a ales direcţia spre dreapta sau spre stânga, sistemul operează volanul în timp ce şoferul controlează acceleraţia şi frâna.
Noul Focus va continua să ofere dotări inovative introduse anterior pe care şoferii au ajuns să le aprecieze şi să se bazeze, precum Door Edge Protector, care asigură împotriva unor avarieri accidentale scoţând un element rabatabil care acoperă muchiile portierei la o fracţiune de secundă după ce aceasta este deschisă.
Noi motoare eficiente din punct de vedere al consumului
Noul Focus va fi primul model de pe piaţa europeană care va fi echipat cu noul motor eficient pe benzină EcoBoost de 1,5 litri (150 CP şi 180 CP) şi cu noul motor diesel TDCi de 1,5 litri (95 CP şi 120 CP). Focus va continua să fie echipat cu motorul pe benzină EcoBoost de 1 litru (100 CP şi 125 CP), care a fost cumpărat de o treime dintre clienţii Focus anul trecut şi a fost desemnat Motorul Internaţional al Anului în 2012 şi 2013. Va exista de asemenea o nouă versiune a motorului EcoBoost de 1 litru cu emisii de 99 g/km CO2, primul motor non-hibrid al unei maşini de familie de pe piaţa europeană cu emisii sub 100 g/km CO2.
Grupul motopropulsor cu transmisie automată PowerShift şi motor diesel de 1,5 litri şi 120 CP, care va fi introdus anul viitor, va oferi o ameliorare de 19 procente comparativ cu motorul echivalent echipat pe actualul Focus. Noul Focus echipat cu transmisie automată şi cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, care va fi de asemenea lansat anul viitor, va oferi o ameliorare de 17 procente faţă de motorul echivalent pe care îl va înlocui. Un model TDCi diesel de 2 litri şi 150 CP va fi cu 14 procente mai eficient decât în prezent în echiparea cu o cutie de viteze manuală (13 procente cu cutie de viteze automată).
Noul Focus va fi dotat în premieră pentru un model Ford în Europa cu padele de schimbare a treptelor de viteză care vor permite şoferilor să controleze schimbările de trepte fără a-şi lua mâna de pe volan. Padelele vor fi disponibile ca opţiune împreună cu toate transmisiile automate PowerShift, atât cele diesel, cât şi cele pe benzină.
Pentru a satisface cererea în creştere pentru Focus, care este comercializat în mai mult de 140 de ţări, Ford a crescut capacitatea de producţie la nivel mondial, construind modelul în opt uzine de pe patru continente. Uzinele din Germania, SUA, Rusia, China, Thailanda, Vietnam, Taiwan şi Argentina au o capacitate totală de producţie de peste 1,5 milioane de vehicule Focus anual cu o cadenţă de două unităţi pe minut. În Europa, Ford construieşte câte un nou Focus la fiecare 90 de secunde.
Pentru informaţii suplimentare cu privire la ofertele de preţ şi caracteristicile acestui model, precum şi a intregii game Ford, vă aşteptăm la showroom-ul CENTRAL MOTORS, din Bistriţa, Cartier Viisoara Nr.301A, sau ne puteţi contacta la numărul de telefon 0263-222.888.