Dacă după 25 de ani s-au găsit și banii și firmele care să se apuce de reabilitarea drumurilor către Năsăud, cel care leagă Becleanul de Salva și cel către Maramureș și credeam că nimic nu mai stă în calea asfaltării drumurilor, iată că o banală hârtie, o autorizație de construcție, blochează începerea lucrărilor.
Cele trei firme care au câștigat reabilitarea primilor 35 km din DN17 C și D ar fi trebuit să se apuce de multă vreme de treabă, mai ales că lucrările trebuie finalizate până în iunie. Surpriză însă! Execuția nu a început pentru că trebuie autorizație de construcție pe care încă nu se știe clar cine trebuie să o dea!
În decembrie 2015, Compania Națională de Drumuri Naționale și Autostrăzi a stabilit firmele câștigătoare care se vor ocupa de ranforsarea sistemului rutier pe cele două tronsoane de drum care leagă Bistrița de Maramureș și Becleanul de Suceava, primele loturi fiind scoase la licitație.
Lucrările ar fi trebuit să înceapă de câteva luni, imediat ce vremea a permis, însă autoritățile s-au blocat în... avize.
Mai precis, din acest an, pentru începerea lucrărilor de reabilitare a drumurilor este nevoie și de o autorizație de construcție.
Inițial s-a crezut că aceasta ar trebui emisă de Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, drumurile fiind pe teritoriul administrativ al județului. Surpriză însă! S-a descoperit abia în aceste zile, după ce aproape o lună s-a așteptat emiterea autorizației de construcție de către Consiliul Județean, că de fapt nu această instituție este abilitată să emită autorizația, ci Ministerul Transporturilor!
Directorul Secției de Drumuri Naționale Bistrița-Năsăud, Alexandru Slavita, spune că lucrările nu vor începe cu siguranță în această lună și că toate actele sunt pregătite pentru a fi înaintate Ministerului Transporturilor unde s-a discutat deja pentru emiterea rapidă a actelor necesare începerii execuției.
Pentru reabilitarea acestor sectoare de drum, CNADNR va folosi o tehnică nouă – reciclarea în situ, care presupune folosirea celui vechi și returnarea lui.
Primul tronson a fost câștigat de SC Diferit SRL din Cluj-Napoca și prevede reabilitarea a 13,5 kilometri de drum care traversează localitățile Dumitra, Cepari, Liviu Rebreanu, Năsăud și Salva.
Al doilea tronson a fost câștigat de asocierea dintre SC Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL SA și Dimex 2000 Company SRL, lucrările de modernizare vizează 21,5 kilometri de drum care trece prin Coldău, Beclean, Săsarm, Chiuza, Piatra și Mocod oprindu-se la intrare în localitatea Salva.