În ciuda brandului Caragiale, lumea nu s-a înghesuit să asiste la lansarea volumului de eseuri „OftalMOFTologia” semnat de Vasile Gogea. Poate din cauza vacanţei, tinerii au lipsit cu desăvârşire de la evenimentul pe care Andrei Moldovan l-a declarat „de importanţă naţională”.
Dincolo de Caragiale, s-a terminat umorul – a conchis Andrei Moldovan, în finalul prezentării volumului de eseuri al lui Vasile Gogea.
„Aşa cum Mircea Eliade a „văzut” sacrul ascuns, mascat, deghizat în profan, Nenea Iancu a cercetat când cu umor, când cu sarcasm eternul uman în oceanul derizoriului omenesc” scrie Vasile Gogea în volumul lansat astăzi la Casa Cărţii „Nicolae Steinhardt”, identificând în moft – elementul ultim constitutiv al unei metaforice structuri atomice a derizoriului.
Vasile Gogea trece în revistă întreaga familie de cuvinte-concepte dezvoltată de Caragiale în jurul ideii de moft. Despre moftangioaica română, de pildă, Caragiale scria: „Fiică de arendaş, de negustoraş, de funcţionăraş, de avocăţel, de ofiţeraş, de popă – moftangioaica este româncă şi prin urmare nobilă, et par consequent nu poate suferi mojicimea...”
Autorul eseurilor prezent astă seară la Bistriţa a încercat să identifice şi în lumea contemporană figuri de Miţe sau Didine şi, imediat după prezentarea volumului, s-a lansat într-un dialog pasional cu prietenii care au asistat la lansarea cărţii.