Municipiul Bistriţa este preocupat de dezvoltarea oraşului cu un accent sporit pe revitalizarea Centrului istoric şi transformarea acestuia într-o zonă plină de vitalitate în care cetăţenii să regăsească atât atmosfera de burg medieval de odinioară cât şi un oraş modern, cochet, primitor şi atrăgător pentru turişti şi cetăţenii oraşului.
În acest scop, municipiul Bistriţa implementează, în cadrul Programului European URBACT III, proiectul intitulat „RetaiLink – Rethinking retail in cities” („Regândirea comerţului în oraşe”), obiectivul principal al proiectului constând în revitalizarea sectorului de retail în centrele oraşelor medii ca un motor de dezvoltare economică prin dezvoltarea strategiilor inovative de retail.
Activităţile proiectului constau în organizarea unui Grup Local „URBACT”, realizarea unui plan integrat de acţiune care să sprijine dezvoltarea sectorului de retail din centrul oraşului şi implicit revitalizarea economică. dar şi participarea la schimbul de experienţă şi cunoştinţe cu ceilalţi parteneri europeni din proiect.
Rolul Grupului Local „URBACT” este să reunească reprezentanţi ai sectorului de retail, ai Camerei de Comerţ şi Industrie, ai Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă, ai Universităţii Babeş – Bolyai – secţia Turism, ai administraţiei publice locale etc. care participă la întâlnirile realizate în cadrul proiectului şi contribuie la realizarea următoarelor activităţi:
Plan Integrat de Acţiune pentru revigorarea comerţului în centrul istoric;
Scopul acestui plan este de a propune o serie de paşi concreţi pentru relansarea Bistriţei ca destinaţie comercială importantă regională, atât pentru locuitorii din oraş cât şi pentru cei din regiunile limitrofe. Obiectivele planului nostru de acţiune sunt: dezvoltarea retailului, respectul mediului inconjurător, a calităţii vieţii, dezvoltarea oraşului prin păstrarea caracterului autentic, renovarea clădirilor și a spațiului urban; dezvoltarea zonei pietonale; dezvoltare coridoare tematice – Bistriţa culturală, economică, gastronomică, sportivă, integrarea în reţele turistice regionale.
În ultimii ani, atât comercianţii cât şi autorităţile au luat măsuri indispensabile pentru a susţine dezvoltarea şi regenerarea comerţului local. Dacă aceste măsuri nu ar fi fost luate probabil că oraşul Bistriţa ar fi avut acum o zona istorică abandonată (precum în alte localităţi din Transilvania), mult mai puţine posibilităţi de a petrece timpul liber şi o zonă pietonală mult redusă şi mai puţin accessibilă.
2. Promovarea comerţului din zona centrului istoric prin harta comercială oferită gratuit membrilor grupului local şi în care figurează comercianții participanți precum şi prin realizarea paginii de Facebook a proiectului RetaiLink, cu numele Bistrița Center Shops
3. Realizarea unui eveniment local care se desfăşoară în perioada 1-31 martie 2018, cu un Târg de promovare al comercianţilor din centrul istoric şi un concurs de tip „treasure-hunt” (vânătoare de comori) prin care participanții vor vizita un nr. minim (10) de unităţi comerciale de pe hartă. Accesul la concurs este liber pentru toţi cetăţenii, indiferent de domiciliu, cu vârsta minimă de 14 ani. Partenerii din centrul istoric, în număr de 36, oferă 45 de pachete de premii sub formă de produse/servicii - vouchere, câştigătorilor care vor fi anunţaţi în 31 martie, în cadrul unei tombole.
Informatii despre proiect si consultarea integrala a Planului Integrat de Actiune gasiti la adresa www.primariabistrita.ro