Ideea promovării brand-ului Dracula pentru a creşte potenţialul turistic aparţine parlamentarilor liberali Dorin Dobra şi Stelian Dolha. Aceştia vor organiza o întâlnire în 21 - 23 iunie, iar evenimentul va fi un bun prilej pentru găsirea unor soluţii care să ajute la dezvoltarea turismului pe Valea Bârgăului.
„Valea Bârgăului – Casa României” este un proiect amplu prin care cei doi parlamentari liberali, în colaborare cu GAL Federaţia pentru Dezvoltarea zonei Rurale „Bârgău – Călimani” vor să transforme Valea Bârgăului într-o zonă în care turismul să înflorească.
Pentru a identifica resursele existente dar şi modalităţi de exploatare şi promovare va avea loc în perioada 21 – 23 iunie un workshop în cadrul căruia sunt invitaţi reprezentanţi ai primăriilor de pe Valea Bârgăului dar şi liderii judeţului, reprezentanţi ai ONG-urilor şi chiar ministrul Maria Grapini.
Organizatorii vor să coopteze în acest proiect şi Primăria Livezile, iar la intrarea în comună să pună să fie amplasată o poartă cu „Bun venit în Pasul Tihuţa” sau „Bun venit în ţinutul lui Dracula”.
Dorin Dobra speră ca în urma dezbaterilor care vor avea loc în cadrul întâlnirii din 21 – 23 iunie, eveniment care se va desfăşura la Castelul Dracula, vor fi identificate cât mai multe posibilităţi de promovare a turismului pe Valea Bârgăului.
Dobra îşi doreşte să fie amenajate locuri de cazare, să fie promovate produsele tradiţionale şi să fie promovate locurile de pe Valea Bârgăului care pot fi vizitate de turişti.
La eveniment este aşteptată Maria Grapini, ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism care a anunţat în urmă cu două săptămâni că vrea să susţină un proiect naţional de dezvoltare a turismului care să promoveze mitul lui Dracula. Acesta ar urma să facă parte din cele patru branduri subsectoriale pentru care vor fi alocate fondurile puse la dispozitie de Bruxelles.
“Este vorba, în primul rand, de brandul subsectorial istoric, unde se va pune accent pe mitul lui Dracula. Urmează apoi brandul subsectorial cultural, unde este vizată, printre altele, Coloana Infinitului a lui Brâncuşi. Este important şi brandul subsectorial din domeniul balnear, prin care vor fi promovate staţiunile balneare ale României. Şi, nu în ultimul rand, brandul subsectorial al ecoturismului, unde ministerul are o colaborare cu Ivan Patzaichin” explica ministrul Grapini la finele lunii trecute.