Astăzi, 17 martie, între orele 10.00 – 18.00, bistrițenii sunt invitați la Ziua Porților Deschise organizată de dealerul Comautosport în showroom-ul de pe strada Libertății Nr 62. Descoperiți și testați astăzi noul SUV Coupé Mitsubishi Eclipse Cross – primul model din noua generaţie de vehicule Mitsubishi Motors.
Salonul Auto de la Geneva 2017 a marcat un punct de cotitură pentru Mitsubishi Motors Corporation (MMC) datorită premierei mondiale a noului Eclipse Cross SUV Coupé compact – primul model din noua generaţie de vehicule Mitsubishi Motors.
În contextul recentei aderări a MMC la alianța Renault-Nissan, Eclipse Cross va extinde baza de clienţi Mitsubishi Motors, pe lângă ASX (prezent şi viitor) şi Outlander (prezent şi viitor) dând o nouă direcţie mărcii şi construind pe baza a trei piloni principali ai produsului:
-
Design Îndrăzneț;
-
Condus dinamic;
-
Tehnologie Inovatoare;
Dinamic, inovator şi provocator, Eclipse Cross este noul SUV Coupé Mitsubishi Motors, cu aspect atractiv şi un stil de condus sportiv, care inaugurează noul limbaj de design al producătorului japonez Mitsubishi Motors Corporation, aducând segmentului o mulţime de caracteristici inovatoare.
Eclipse Cross a fost lansat incepand cu anul 2017, astfel ca este acum disponibil si pe piata Europei de Est.
Etapa întâi
Ducând marca Mitsubishi Motors acolo unde este într-adevăr locul ei, MMC s-a lansat în următoarea sa călătorie, transformând 80 de ani de experienţă 4WD (de la PX33 1936 cu tracţiune integrală), 35 de ani de expertiză SUV (de la Pajero iniţial din 1982), precum şi 30 de ani de tehnologie All-Wheel-Control (de la Galant VR4 Dynamic Four 1987 iniţial), în valori pentru viitor.
-
Autenticitatea mărcii în segmentul SUV vs competiție
-
Sistem 4WD încă din 1936/ Sistem Super-All Wheel Control (S-AWC) din 1987
-
SUV-uri: 77% din vânzările din Europa – CY16 (incl. L200/excl. RU/UA)
-
4WD: 49% din vânzările din Europa – CY16
-
Dinamica condusului, rădăcini sportive sonore (12 victorii Dakar/5 titluri WRC)
-
Tehnologie avansată
-
Pedigree Mitsubishi (100 de ani în domeniul producției automobilistice Mitsubishi /150 de ani de evoluție și ascensiune a grupului Mitsubishi)
-
Măiestrie japoneză
-
Poziționare de nișă (non-mainstream / calitatea mărcii japoneze)
Rezultatul acestei viziuni îl reprezintă noua generație de SUV-uri, Eclipse Cross 2017 fiind primul dintre acestea. Noul SUV Mitsubishi Motors, Eclipse Cross, va trebui să îndeplinească două misiuni esenţiale:
• Este primul model din noua generație, prin care MMC își propune o poziţionare mai ambiţioasă a mărcii Mitsubishi Motors, în special în Europa;
• Confirmă de asemenea strategia de produs a MMC ca jucător preponderent în segmentul SUV.
Provocarea
În acest sens, Eclipse Cross va veni în completarea gamei actuale, alături de ASX şi Outlander, cu o poziționare diferită: un SUV similar unui coupé cu un design deosebit, a cărui calitate japoneză fină, dinamică excelentă a condusului şi alte funcţii inovatoare vor extinde piaţa Mitsubishi Motors către noi clienţi:
-
într-o piaţă a SUV-urilor aflată în continuă expansiune – aproximativ 25% din piaţa globală – în care subcategoria „SUV Compact” se bucură de cea mai semnificativă creştere.
-
în noul sub-segment cu dezvoltare rapidă al SUV-urilor Coupé, abordat de Mitsubishi Motors prima dată cu vehiculul concept XR PHEV 2013.
-
în clubul restrâns al bradurilor SUV autentice, din care Mitsubishi Motors face parte.
Această nouă poziționare se reflectă în mod evident în numele ales – nu este un acronim ciudat, ci un nume real amestecând cu emoţie ce este mai bun din cele două lumi (ale MMC):
- ECLIPSE: o referire la vehiculul sport Mitsubishi mult iubit, fabricat în SUA între 1989 şi 2012.
- CROSS: o invitaţie de merge dincolo de graniţe, aşa cum este destinat a face un SUV.
Design atrăgător & provocator
Din dorința de a se adapta cât mai bine trendurilor actuale și de a satisface nevoile și asteptările clienţilor, care sunt mereu în căutarea elementelor ce se potrivesc personalității lor – maşini, haine, design de produs sau alte asemenea – MMC s-a angajat să adauge emoţia Designului la atuurile Ingineriei.
Mitsubishi-ness
Redefinind identitatea designului Mitsubishi – „Mitsubishi-ness” a constat într-un proces aprofundat în trei faze succesive:
1. În primul rând a constat în revenirea la rădăcinile grupului Mitsubishi, înțelegând că esența fundamentală a numelui Mitsubishi, a determinat un pedigree corporativ ridicat, ce datează încă din 1870, cu un background în domenii precum industria grea (construcția navală, industria aerospațială);
2. În paralel, în cursul anului 2014, o discuție ce a avut loc între echipa de design MMC și clientii Mitsubishi Motors din diversele piețe globale, din Indonesia și până în Germania, a dezvăluit opinii recente despre vehiculele lor: robuste, sigure și puternice. Pornind de la aceste premise s-a ajuns la concluzia că designul automobilului Mitsubishi trebuie să reflecte robustețea SUV-urilor produse de MMC, atât pe drumurile asfaltate cât și în teren accidentat, reamintind totodată de performanța dinamică a modelului Lancer Evolution, un alt model emblemă al mărcii, alături de Pajero și L200. Expresia inițială a acestor concluzii, a fost noua identitate vizuală întruchipată de conceptul Dynamic Shield, prezentat la Salonul Auto de la Paris în 2014.
3. Cea de-a 3-a etapă s-a materializat în 2015, printr-o serie de workshop-uri de design, în care au fost implicați echipa de design MMC dar și alți reprezentanți ai piețelor globale, cu scopul de a formaliza și a conveni asupra unui set de valori, menite să devină ghidul de design al Mitsubishi Motors – rezultatul unei sesiuni de brainstorming fructuoase, prin intermediul căreia s-au identificat patru elemente fundamentale:
-
lărgirea orizonturilor
-
atractivitate
-
dinamism sculptural
-
măiestrie japoneză
În ansamblu, acest proces de cercetare intensivă a dezvăluit o expresie vizuală clară a brandului, precum și un sentiment puternic de autenticitate, o reflectare a pedigree-ului Mitsubishi de 150 de ani și, ca atare, un antidot puternic împotriva trendurilor trecătoare.
De la Concept la Realitate
Cu Eclipse Cross, aceste direcții strategice au devenit acum realitate cu o tranziţie clară de la XR PHEV II Concept la vehiculul efectiv fabricat, luând în considerare şi constrângerile legate de fabricaţie sau reglementare.
Acest aspect este evidențiat prin contururile extrem de dinamice ale vehiculului, asemenea liniilor unui atlet poziționat pe locul de start...
Linia mediană în formă de pană a vehiculului concept a fost păstrată pentru a accentua senzaţia de mișcare potrivită formatului de coupé – o senzaţie de dinamism accentuată mai departe de unghiul rapid al lunetei, ampatamentul lung si proporţiile scurte ale consolei-spate sau de aripile solide de pe față și spate.
Liniile laterale superioară şi inferioară adânc sculpturale au fost de asemenea preluate de la XR PHEV II Concept, reflectându-se una pe alta cu puternică substanţialitate, ca şi cum ar fi sculptate în metal. Linia superioară învăluie partea din spate a maşinii cu un efect de linie de start sub luneta caracteristică divizată, de asemenea preluată de la concept car.
Bara de lumini pe toată lăţimea ce adăposteşte lumina de frână LED şi stopul LED montat la înălţime, proiectat pentru o vizibilitate mai bună pentru ceilalţi participanţi la trafic şi mai multă atitudine.
Atenția la detaliile ce se îmbină cu forma și funcția, fie că este vorba de ștergătorul din spate – poziționat sub spoilerul superior, pentru a nu deranja vizibilitatea și a nu interfera cu imaginea stilată – sau de tetierele spate complet retractabile – articolele ergonomice într-o concordanță vizuală perfectă cu conceptul SUV-urilor, acoperișul dublu (ce nu este disponibil pe varianta cu acoperiș panoramic) – o referință directă la sporturile cu motor dar și o modalitate elegantă de a crește înalțimea și de a spori aerodinamica autovehiculului.
Evoluţia identităţii vizuale puternic expresivă „DYNAMIC SHIELD”, unde lămpile de ceaţă şi semnalizatoarele pentru viraje sunt aşezate mai jos în suporturi mai îndrăzneţe, în timp ce unităţile cu faruri LED şi lămpi pe timp de zi sunt acum poziţionate mai sus – detaliile fine precum grila superioară contribuie la caracterul sportiv al mașinii.
Măiestrie japoneză
Pentru a susţine mai bine poziţionarea calitativă a mărcii, echipa de design MMC a decis de asemenea să îmbunătăţească semnificativ nivelul calităţii percepute pentru toate produsele viitoare.
Începând cu Eclipse Cross, alegerea materialelor, texturilor, culorilor, formelor, etc. va corespunde mai bine conceptului de măiestrie japoneză, potrivită unei „Maison Japonaise de Qualité (firme japoneze de calitate)” cu o vechime de peste o sută de ani.
-
În exteriorul vehiculului, cea mai bună dovadă o reprezintă culoarea roşie nouă cu saturaţie ridicată dezvoltată prin intermediul procesului Takumi, pentru Eclipse Cross – acest roşu semi-transparent este alcătuit din şase straturi, stratul roşu fiind aplicat peste un strat argintiu metalizat + strat transparent, înainte de a fi la rândul lui acoperit cu un strat transparent final.
Acest proces inovator destul de delicat presupune o succesiune de două etape de uscare cu căldură, în timp ce programele special dezvoltate au scopul de a controla grosimea uniformă a straturilor şi a asigura un finisaj general de înaltă calitate.
-
În interiorul vehiculului, zone întinse precum bordul sau panourile uşilor sunt acoperite cu un material de calitate, moale, ondulat şi similar pielii – ce contrastează la atingere cu suprafaţa dură argintie – în timp ce tapiţeria din piele naturală (disponibilitate în funcţie de piaţă şi model) are cusături portocalii.
Ca un adaos la efectul deja creat, accente negru cărbune şi negru-pian sunt folosite pentru panoul de instrumente, volan, consola centrală şi panourile uşilor, în timp ce ramele argintii cu finisaj de înaltă calitate înconjoară bordul inferior, lamele consolei centrale, cotierele tip crose de hockey pe uşa din faţă, gurile de aerisire, etc.
În ansamblu efectul dorit este acela al asumării mature, ce corespunde pedigree-ului mărcii. O abordare autentică de proiectare, adaptată de asemenea SUV-urilor Mitsubishi Motors, autentice în aceeași măsură, în care substanța are prioritate față de capricii, cum ar fi alegerea mânerelor solide ale ușilor din spate, în locul clapetelor negre.
Axa orizontală
O altă premieră pentru Eclipse Cross va fi implementarea noii arhitecturi a bordului dezvoltată de echipa de design MMC, unde organizarea este definită de un ax orizontal ce separă funcţiile în „Informare” (deasupra axului) şi „Operare” (sub ax).
În timp ce lărgeşte vizual interiorul vehiculului, acest aranjament raţional ajută şi la evaluarea atitudinii maşinii în timpul condusului, o funcţionalitate susţinută mai departe de o excelentă vizibilitate în faţă furnizată de bordul aşezat mai jos, optimizarea combinată a înălţimii capotei din faţă, forma şi înclinarea parbrizului şi poziţia dominantă a scaunului.
Mai jos, consola centrală înaltă oglindeşte aspectul şi senzaţia dinamică şi abilităţile Eclipse Cross, instalând şoferul într-un mediu similar unui cockpit.
Tehnologii avansate
Prelungind confortul dispozitivelor mobile familiare din ziua de azi, Eclipse Cross va avea un set de soluţii cool tech (disponibilitate în funcţie de piaţă şi modele) – primul model MMC astfel echipat.
1 Consola centrală lată ce împarte compartimentul frontal adăposteşte şi panoul de comandă tactil „Touch Pad Controller”. O premieră pentru Mitsubishi Motors, această nouă interfaţă permite o operare mult mai intuitivă, față de operarea cu butoane rotative obișnuite. Touch Pad Controller poate controla funcţiile audio precum radio-ul şi iPod-ul, precum şi aplicatiile pentru Smartphone.
2 Mai sus, în partea superioară a bordului, Eclipse Cross dispune de sistemul MMC „Smartphone Link Display Audio” sau „SDA”. Accesibil printr-un afişaj touch screen subţire de 7-inch, permite şoferului să observe în siguranţă datele şi informaţiile cu o mişcare minimă a ochilor. Smartphone Link Display Audio din Eclipse Cross este compatibil cu sistemele de operare de pe majoritatea Smartphone-urilor actuale.
Şoferul poate diverse Aplicatii sau ecranul SDA pentru a obţine instrucţiuni optimizate pentru condiţiile de trafic, pentru a efectua şi prelua apeluri, pentru a accesa mesaje text şi pentru a asculta muzică, totul într-un mod care îi permite să rămână concentrat pe şosea. Poziționarea funcției Touch Pad Controller în consola centrală, permite şoferului să folosească cu uşurinţă SDA fără a fi nevoie să-şi schimbe poziţia.
3. Ultima din cele trei noi caracteristici cool tech introduse cu Eclipse Cross, încă extrem de rare în segment, este Head Up Display sau „HUD”. Ecranul color poziționat la nivelul ochilor prezintă şoferului în câmpul său vizual un afişaj transparent cu informaţiile necesare operării vehiculului precum
-
Adaptive Cruise Control (ACC)
-
Forward Collision Mitigation (FCM)
-
Adjustable Speed Limitation (ASL)
-
Lane Departure Warning (LDW)
-
Ultrasonic misacceleration Mitigation System (UMS)
-
Cruise Control
-
Indicator de schimbare a vitezelor
-
Indicator centură de siguranță
-
Indicator pentru uși deschise
-
Navigație
Afişajul virtual din cristale lichide, full color, este calibrat pentru a minimiza distanţa între punctul focal şi câmpul vizual al şoferului, minimizând astfel mişcarea ochilor şi permiţând şoferului să citească informaţiile prezentate mai rapid şi mai în siguranţă.
Unitatea HUD este amplasată pe panoul de bord, în dreptul volanului şi se deschide sau se închide manual prin acționarea unui buton. Unghiul afişajului poate fi ajustat pentru poziţiile individuale de condus, iar luminozitatea se poate de asemenea regla potrivit nivelului de lumină ambientală (atât automat cât și manual).
Confort Inteligent
Datorită dimensiunilor sale compacte, Eclipse Cross furnizează ocupanţilor săi un mediu aerisit şi spaţios. Mulțumită ampatamentului său de 2.670 mm şi lăţimii generale de 1.805 mm vs. o lungime generală de 4.405 mm, acest spaţiu primitor beneficiază de un aranjament deosebit, oferit, printre altele, de un bord aşezat mai jos şi o banchetă reglabilă în spate.
Maximizând spaţiul de bagaje fără a afecta aspectul de SUV Coupé al modelului Eclipse Cross, bancheta din spate este divizată 60:40 şi poate fi reglată prin glisare şi înclinare. Pe lângă faptul că furnizează pasagerilor din spate suficient spaţiu pentru picioare (interval de 200 mm), le permite şi să adopte poziţia preferată (un interval de 16-32° şi 8 paşi de înclinare) şi să se bucure de drumuri mai lungi cu spaţiu suficient în zona capului, în ciuda siluetei care coboară spre partea din spate a vehiculului. Designul inteligent al plafonului asigură un spaţiu confortabil pentru cap, chiar şi cu trapa panoramică opţională.
Dealerul Comautosport te invită la Ziua Porților Deschise! Vino să descoperi și să testezi noul SUV Coupé Eclipse Cross sâmbătă, 17 martie, între orele 10.00 – 18.00, la showroom-ul Mitsubishi din strada Libertății, nr 62, Bistrița!
Mai multe detalii – la numărul de telefon 0749.166.372.