Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu sustine ca nu stie deocamdata daca ridicarea Centurii de Sud a Bistritei va intra in Programul Operational Regional 2007 - 2013 sau in cel din 2014 - 2020. Aceasta sustine ca finantarea depinde de rezervele ramase dupa incheirea lucrarilor la toate proiectele avizate pana in prezent.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a fost prezenta in acest final de saptamana in Pasul Tihuta la inaugurarea oficiala a DN 17.
Cu aceasta ocazie ministrul transporturilor a declarat ca se bucura ca intr-un final autoritatile din Bistrita - Nasaud au ajuns la un acord in ceea ce priveste construirea Centurii de Sud a Bistritei. Aceasta spune ca este incantata de ideea construirii unei astfel de centuri ocolitoare.
Anca Boagiu a sustinut insa ca deocamdata nu se stie daca acest proiect va intra in cadrul Programului Operational Regional 2007 - 2013, sau daca va intra in cel din 2014 - 2020.
“Avem 17 proiecte in asteptare si pentru toate trebuie finantare. Nu stiu inca cu exactitate daca Centura de Sud a Bistritei va intra in POR 2007 - 2013 sau daca va fi in POR 2014 - 2020. Depinde de rezervele care vor ramane dupa ce vor fi achitate toate cheltuielile pentru proiectele care le avem acum in derulare” a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu.
Centura de Sud a Bistritei este o varianta ocolitoare, care ar urma sa porneasca din Viisoara, sa tranverseze apa inspre Valea Budacului (zona Zavoaie), sa continue prin padurea Codrisor, Valea Ghinzii si sa se uneasca cu DN 17, in zona Unirea.
Valoarea totala a proiectului este de aproximativ 70 de milioane de euro, o mare parte din acesti bani fiind din fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeana.