Profesorii Brumărel Ciutan (CNAM) și Adrian Balas (Colegiul „Petru Rareș” Beclean) au lansat la Biblioteca Judeţeană un manual de Logică – „o carte simplă (în sensul bun al cuvântului) şi accesibilă”, „un instrument util, atât elevilor, cât şi profesorilor ce predau Logică la clasa a IX-a sau îşi pregătesc elevii pentru Bac şi olimpiadă.
În cadrul activității Cercului pedagogic la disciplinele socio-umane, desfășurat vineri - în sala „Liviu Rebreanu” a Bibliotecii Județene „George Coșbuc” Bistrița-Năsăud, a avut loc lansarea cărții apărute anul trecut la editura Nominatrix - „Logică: compendiu, exerciții și teste pentru clasa a IX-a și Bacalaureat”, avându-i ca autori pe profesorii Brumărel Ciutan (Colegiul Național „Andrei Mureșanu” Bistrița) și Adrian Balas (Colegiul Național „Petru Rareș” Beclean).
Cu acest prilej, au luat cuvântul Ioan Pintea (directorul Bibliotecii Județene „George Coșbuc”), conf. univ. dr. Horațiu Catalano, Traian Parva Săsărman (consilier, editura „Nomina”), prof. Angela Șteopan, prof. Brumărel Ciutan şi prof. Adrian Balas.
Cartea a apărut la editura Nominatrix şi s-a bucurat de un larg interes în rândul profesorilor care predau disciplinele socio-umane. „Vă propunem o carte simplă (în sensul bun al cuvântului) şi accesibilă, care să fie, cu adevarat, un instrument util, atât elevilor cât şi profesorilor care predau disciplina Logică la clasa a IX-a, îşi pregătesc elevii pentru examenul de bacalaureat, precum şi în vederea participării la olimpiadă. Această carte se adresează, în egală măsură şi altor persoane interesate de problematica abordată", precizează autorii, în prefaţa volumului.
Cartea este realizată în conformitate cu programa şcolară de Logică, argumentare şi comunicare, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei nr. 5099/9.09.2009 şi prezintă conţinuturile într-o manieră clară şi esenţializată, urmând deopotrivă şi „logica" didactică. În această lucrare se pune însă accent pe aplicaţii, care sunt de o mare diversitate, pentru a-i familiariza pe elevi cu cât mai multe situaţii de învăţare.
„Lucrarea trebuie privită doar ca un reper de colegii profesori, ea lăsând loc şi creativităţii didactice, absolut esenţială pentru eficienţa actului educaţional. S-a insistat îndeosebi pe faptul de a putea dezvolta, prin prezenta lucrare (în special prin exerciţii), competenţele specifice din programa şcolară, competenţe ce le vor fi utile elevilor şi în viaţa de zi cu zi", mai subliniază autorii, adăugând că noutatea pe care o aduce cartea lor constă în exerciţiile şi testele de evaluare existente după câte un set de lecţii, dar şi abordarea capitolului „Societate şi comunicare", care există în programa şcolară, dar nu este cuprins în actualul manual de logică folosit la nivel naţional încă din anul 2004. Acelaşi lucru este valabil şi pentru una din lecţiile ultimului capitol - „Argumente şi contraargumente în negociere şi în rezolvarea de conflicte" – mai precizează autorii.
Foto: Camil Hosu