Este inadmisibil ca elevii din clasele primare să primească temă de vacanţă, cum este inadmisibil ca părinţii să cumpere auxiliare la început de an şcolar. „Nu se poate. De cinci ani, de când sunt în Inspectoratul Şcolar tot cu asta începem. Părinţii nu trebuie să cumpere auxiliare”!
„Să ne abţinem puţin, în ciclul primar, să cumpărăm de pe acum auxiliare, când nici măcar nu am repetat materia din anul anterior, când copiii, în clasa pregătitoare, nu ştiu să-şi spună numele, să comunice lucruri despre ei sau să spună cine sunt părinţii şi care este adresa lor... Va fi timp şi de cumpărat auxiliare, deocamdată, la ciclul primar, problema manualelor nu se pune... în clasa pregătitoare copiii trebuie să înveţe să-şi pună şerveţelul, să mănânce, să se şteargă la gură, pentru că sunt copii care n-au parcurs constant grădiniţa...”, a recomandat, într-o şedinţă, Smaranda Florean, inspectorul pentru învăţământul primar, rugându-i pe directorii de şcoli să le transmită învăţătorilor să aibă puţină răbdare.
„Să nu ne trezim cu DNA-ul în şcoli, să nu ne trezim cu reclamaţii din partea părinţilor, căci vin din partea părinţilor tot felul de reclamaţii...”, a mai spus Smaranda Florean, adăugând că – acei învăţători care au dat teme de vacanţă trebuie să le şi verifice, pentru a nu-i dezamăgi pe elevii care au muncit, în loc să se joace.
Camelia Tabără, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean, s-a arătat revoltată de ideea temelor peste vacanţă, la ciclul primar, atrăgând atenţia că există şi sancţiuni pentru aşa ceva. „Este inadmisibil să se fi dat temă de vacanţă la ciclul primar, cum este inadmisibil ca părinţii să cumpere auxiliare la început de an şcolar. Nu se poate. De cinci ani, de când sunt în Inspectoratul Şcolar tot cu asta începem. Părinţii nu trebuie să cumpere auxiliare! Dascălul are nenumărate soluţii şi resurse, nu avem primării sărace care să nu poată susţine elementarele fotocopieri, dacă e cazul. Dar avem copii care nu se pot exprima... Dacă mergi în grădiniţe, n-aş vrea să se supere nimeni, dar în afară de faptul că stau acolo şi colorează, nu se întâmplă mare lucru... Copiii trebuie provocaţi să vorbească, se pot face proiecţii şi alte activităţi minimale, dar activitate nu înseamnă doar să stau în faţă cu auxiliarul şi să rezolve ceva în plus sau să coloreze...”.
Camelia Tabără, inspectorul şcolar general al ISJ, a atras atenţia şi a recomandat directorilor de şcoli şi grădiniţe maximă selectivitate în alegerea auxiliarelor, amintind totodată de scandalul care există în spaţiul public pe marginea acestui subiect.
„De la o idee generoasă, de a diversifica munca în clasă s-a ajuns prea departe... Am văzut şi eu când eram director, la vremea respectivă în clasa I erau trei categorii de elevi – unii care citeau curent, unii care ştiau litere şi unii care nu ştiau nimic, iar învăţătoarea, având 30 de copii, făcea activitate diferenţiată şi o făcea foarte bine... dar de aici şi până la situaţii de genul nici n-a început şcoala şi sunt deja şedinţe cu părinţii, cu banii pe catedre pentru auxiliare – nici într-un caz...!”, a mai spus Camelia Tabără – subliniind că până la cercul pedagogic dascălii nu trebuie să cumpere nimic, mai ales că statul român a plătit deja pentru manuale: „Ne îndrăgostim de manualele existente, ne organizăm munca, ne scotocim prin biblioteci să vedem ce găsim, avem şi noi o puzderie de oferte de toate felurile, direcţionate la Casa Corpului Didactic, avem şi de la ONG-uri sau din alte părţi tot felul de materiale suport donate şi primite... Chiar trebuie să încheiem odată cu acest capitol şi eterna problemă a banilor pe care îi dau părinţii, de multe ori nejustificat...!”, a mai spus şeful Inspectoratului Şcolar.