În legătură cu proiectul de hotărâre (organizare referendum), revenim la adresa noastră anterioară, prin care vă rugam respectuos să îl respingeţi. Fără a mai reveni asupra motivelor invocate de către noi în precedenta noastră adresă, care rămân în continuare valabile, mai facem doar următoarele precizări:
- Deşi este mai mult decât evidentă intenţia iniţiatorului proiectului de hotărâre şi a secretarului municipiului de a da o acoperire legală întrebării conţinute de acest referendum, fără a fi nicio îndoială este vorba de varianta aprobată prin HCL 151/2010 şi declarată ca ilegală de către instanţele de judecată. Astfel, în conferinţa de presă din data de 08.08.2013 (care poate fi accesată pe publicaţiile online din spaţiul bistriţean), primarul spune: „Pe ordinea de zi a şedinţei ordinare de Consiliu Local din 14 august va fi un punct important, un proiect de hotărâre privind organizarea unui referendum local referitor la varianta ocolitoare Bistriţa Sud 2………. Nu putem discuta despre alte variante de centură acum, poate peste 15-25 ani. Acum discutăm despre varianta 2 Sud.” Astfel, indiferent cum este ambalată pentru următoarea şedinţă de consiliu local această întrebare, nu există nici un dubiu la care variantă se referă domnul primar- varianta aprobată prin HCL 151/2010. În schimb cei care sunt chemaţi să îşi exprime opinia faţă de acest subiect sunt în mod deliberat induşi în eroare, traseul nefiind precizat cu exactitate.
- Mai mult, această variantă de ocolire se regăseşte déjà în proiectul de PUG aflat pe traseul obţinerii avizelor, contrar celor în mod fals susţinute de secretarul municipiului în precedenta şedinţă: “Părerea mea este că această variantă care urmează să fie inclusă în PUG-ul oraşului aşa cum spunea domnul primar trebuie să deţină nişte avize conforme care vor veni de la Ministerul Transporturilor şi de la Mediu şi de la Consiliul Judeţean, printre alţii.”. Ceea ce secretarul a omis însă este faptul că, înaintea obţinerii avizelor menţionate, conform prevederilor legale, mai exact O 2701/2010 art 30), proiectul de PUG şi Regulamentul Local de Urbanism ar fi trebuit să fie însuşite de către CL prin aprobarea unei HCL lucru care nu s-a realizat. Astfel, doamnelor şi domnilor consilieri, varianta de ocolire Bistriţa sud (2 sud) se regăseşte în PUG şi RLU ce vă vor fi supuse spre aprobare prin HCL (fără ca dumneavosatră să vă fi dat acordul asupra proiectului PUG supus aprobării, aşa cum prevede legea), dar care au obţinute o parte din avize, inclusive avizul de mediu. Deci această variantă a fost inclusă în PUG, fără a fi cerut înainte părerea nici a Consiliului Local şi nici a cetăţenilor prin referendum.
- Votând un referendum prin care cetăţenii să se exprime asupra unei variante ocolitoare aşa cum a fost aceasta gândită de iniţiator dar neexprimată prin întrebare, un referendum care, aşa cum primarul şi secretarul municipiului recunosc, „ nu are decât un caracter consultativ, de recomandare. Proiectul de hotărâre este legal şi pentru că nu se suprapune cu hotărîrea 151, hotărîre care a fost anulată definitiv de către instanţa de contencios-administrativ. Hotărârea anulată privea varianta Bistriţa Sud 2.”- dar care, aşa cum spune însuşi primarul este varianta 2 sud întrucât “Nu putem discuta despre alte variante de centură acum, poate peste 15-25 ani. Acum discutăm despre varianta 2 Sud”, doamnelor şi domnilor consilieri, înfăptuiţi un abuz în serviciu împotriva intereselor publice şi a intereselor private, astfel cum sunt acestea prevăzute de Codul de Procedură Penală.
- Indiferent dacă alocarea financiară pentru organizarea acestui referendum este prevăzută odată cu acest proiect de hotărâre sau ulterior, prin votul dumneavoastră decideţi producerea unei cheltuieli inutile de la bugetul local, a unei pagube.
Bistriţa, la 29.08.2013
Mariana Nacu,
Crăciun Silivan,
Gagea Maxim