Magistrații Curții de Apel Cluj au amânat, pentru a cincea oară, să dea un răspuns clar în ceea ce privește modul în care a fost stabilit câștigătorul licitației pentru Poarta Transilvaniei. O parte din companiile care au pierdut cea mai „aglomerată” licitație din istoria României, au contestat rezultatul licitației.
Sute de firme s-au înghesuit la licitația pentru reabilitarea celui mai important drum din Bistrița-Năsăud. Consiliul Județean a scos la licitație primele tronsoane.
Reamintim că pentru reabilitarea celor 55 km de drum, estimată la 35 milioane de euro (plus TVA), s-au înscris la licitație nu mai puțin de 378 de firme.
În urma procedurii de achiziție au fost depuse pentru primul lot - Mureșenii Bârgăului (DN17) - Lac Colibița - Colibița nu mai puțin de 13 oferte din partea a 61 de operatori economici. Pentru al doilea lot Lac Colibița - Bistrița Bârgăului (DN17) au intrat în cursă 20 asocieri cu 103 operatori economici. Pentru lotul trei (DN17) Josenii Bârgăului - Strâmba - Ilva Mică sunt depuse 17 oferte din partea a 110 operatori economici, iar pentru lotul patru - Ilva Mică (DN17D) - Poiana Ilvei - Măgura Ilvei există 18 ofertanți, respectiv 104 firme.
Un an de zile comisia de evaluare a ofertelor a analizat propunerile venite de la companiile de construcții, în cele din urmă stabilind, în luna decembrie a anului trecut, câștigătorii. Nemulțumiții au contestat la CNSC rezultatul licitației, președintele CJ, Radu Moldovan, anunțând că toate contestațiile depuse de asocierile de companii în urma raportului de procedură din decembrie au fost respinse „dar mai avem contestații la Curtea de Apel Cluj”, preciza președintele CJ luna trecută, după vizita în teren finanțatorilor.
Cinci companii care au pierdut licitația și nu au avut câștig de cauză nici la Consiliul Național de Soluționare al Contestațiilor au acționat în judecată Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și firmele care au reușit să câștige licitația.
Dosarul a fost înregistrat la începutul lunii aprilie pe rolul Curții de Apel Cluj, iar după o lună de analiză judecătorii au ajuns la o concluzie însă de atunci și până acum au refuzat să anunțe verdictul, amânând pronunțarea nu mai puțin de cinci ori, la termenul de ieri motivând că „nu s-a putut constitui completul de judecată”.
Între timp, proiectul pentru Poarta Transilvaniei merge mai departe, săptămâna trecută la Bistrița fiind prezentă viceprim-ministrul Sevil Shhaideh care a semnat la Bistrița primul contract din România care va fi finanțat prin fonduri europene pe noul exercițiu financiar, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, cu fonduri europene urmând să fie realizate trei loturi (2,3 și 4) din Poarta Transilvaniei.