Aproape 400 de firme vor să modernizeze primele tronsoane ale drumului județean Poarta Transilvaniei! Pentru cele 35 de milioane de euro licitează sute de firme, cele mai multe, 110 vrând să modernizeze tronsonul Josenii Bârgăului - Strâmba - Ilva Mică.
„378 de companii își doresc să modernizeze Drumul „Poarta Transilvaniei” - a anunțat în această dimineață purtătorul de cuvânt al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Bogdan Ivan.
„Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a inițiat procedura de achiziție publică pentru modernizarea celui mai important tronson de drum județean încă nemodernizat, DJ 172D: Mureșenii Bârgăului (DN17) - Lac Colibița-Colibița-Bistrița Bârgăului (DN17) - (DN17) Josenii Bârgăului - Strâmba - Ilva Mică (DN17D) - Poiana Ilvei - Măgura Ilvei - Ilva Mare - Lunca Ilvei. În urma procedurii de achiziție publică, derulată de Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, au fost depuse oferte din partea următoarelor asocieri/companii: 1. LOT 1 - Mureșenii Bârgăului (DN17) - Lac Colibița - Colibița 13 asocieri (ofertanți) – 61 operatori economici (firme) 2. LOT 2 - Lac Colibița - Bistrița Bârgăului (DN17) 20 asocieri (ofertanți) –103 operatori economici (firme) 3. Lot 3 - (DN17) Josenii Bârgăului - Strâmba - Ilva Mică 17 asocieri (ofertanți) – 110 operatori economici (firme) 4. LOT 4 - Ilva Mică (DN17D) - Poiana Ilvei - Măgura Ilvei 18 asocieri (ofertanti) – 104 operatori economici (firme)", se mai arată în comunicatul remis presei de Bogdan Ivan.
Consiliul Județean a scos la licitație primele patru tronsoane din cele șase existente, lungimea totală a tronsoanelor scoase la licitație fiind de 55,1 km.
Pentru aceste patru tronsoane investiția este estimată la 35 de milioane de euro + TVA.
Drumul Poarta Transilvaniei are 85,591 km, iar investiția care se va realiza pentru modernizarea acestuia are o lungime totală de 79,274 km și a fost împărțită în șase loturi.
Anul trecut specialiștii estimau că valoarea totală a investiției, cu TVA, la prețurile lunii noiembrie 2015 este de 346.194.027 lei, adică 78.147.636 euro.
Drumul va avea o lățime cuprinsă între 4 și 6 m, se vor realiza și 8,3 km de trotuare, 12,8 km de piste pentru bicicliști și 42 de stații de transport public cu alveole. Vor fi modernizați peste 102.000 m de șanțuri și rigole, vor fi amenajate 225 de podețe, vor fi captați și amenajați 15 torenți și construiţi 26.537 m de ziduri de sprijin (gabioane și ziduri din beton armat). Nu sunt uitate nici elementele destinate siguranței circulației urmând să fie montate 2.112 indicatoare pentru semnalizarea verticală și 94 de semne cu avertizare luminoasă la trecerile de pietoni. Prin acest proiect vor fi amenajate și 7 poduri noi, 12 vor fi reabilitate și alte 5 reparate.
Prin reabilitarea celor aproape 80 km de drum populația deservită ajunge la 29.470 de persoane.
Deocamdată, bătălia este pentru primele patru tronsoane, celelate două urmând să fie scoase la licitație tot în acest an.
„În momentul de față, comisiile de licitație publică evaluează ofertele, urmând ca rezultatul lor să fie comunicat oficial. În paralel, Directia de Dezvoltare Durabilă și Relații Externe lucrează la cererea de finanțare pentru asigurarea resurselor necesare modernizării acestor tronsoane de drum din fonduri europene nerambursabile (POR). În situația în care nu vor exista contestații se va trece la semnarea contractelor de lucrări și la începerea efectivă a modernizării acestor tronsoane de drum, odată cu aprobarea finanțării. Cu toate acestea, până la începerea modernizării integrale a acestor tronsoane de drum, pe zonele afectate de sezonul rece, se fac și se vor face lucrări de întreținere și reparații, pentru a oferi conducătorilor auto condiții normale de trafic. Aceste lucrări sunt în derulare și vor fi realizate integral până la finalul lunii mai", mai spune Bogdan Ivan.