Un tânăr de 26 de ani se folosește de o rețetă americană pentru a-și promova localitatea natală, asta în ciuda faptului că locuiește la 250 de kilometri distanță de mai bine de trei ani. Cum a luat naștere „I love Feldru”, unul dintre cele mai inedite proiecte de promovare.
Ioan Mari, un tânăr de 26 de ani din Feldru, s-a gândit la începutul acestui an să dea înapoi ceva comunității în care a crescut. Tânărul, care muncește ca designer grafic la o companie din Oradea, s-a gândit să se folosească tocmai de experiența și cunoștințele sale pentru a promova locurile speciale în care s-a format.
Practic, acesta a pus la punct un brand local, inspirându-se dintr-o „rețetă” americană: „I love Feldru”. Ioan Mari realizează diverse obiecte de promovare, de la căni, la tricouri, semne de carte sau calendare cu imagini din Feldru sau care conțin sloganul „I Love Feldru”.
„Am adus un concept american în mediul rural. Știam că nu a fost nimeni suficient de nebun să facă asta, să bage în seamă atât de mult o localitate, iar eu am considerat că ar putea să meargă. Plus că acel slogan, logo, cum vrei să-i spui, îl înțelege toată lumea. Conține atât text, cât și imagine și chiar dacă nu cunoști limba engleză, pricepi mesajul”, ne explică tânărul artist.
Obiectele, care deja au ajuns în Marea Britanie, Irlanda sau Spania pot fi achiziționate prin comandă online. În curând însă, acestea vor putea fi cumpărate și din Feldru, de la muzeul Ethos, un alt proiect personal de promovare a localității, care aparține însă șefului de la Culte și Patrimoniu, Alexandru Uiuiu.
Ioan i-a dedicat o serie de obiecte și lui Vasile Nașcu, primul director al Fondurilor Grănicerești Năsăudene, care a și luptat decenii bune pentru drepturile grănicerilor.
Tânărul artist spune că prin această metodă nu doar promovează localitatea natală, ci se întoarce și cu sufletul acasă:
„Știi ce se întâmplă? Ca să îți dai seama ce ai în curte, trebuie să te îndepărtezi un pic, să vezi în ansamblu, de la depărtare. Eu sunt plecat de la 14 ani de acasă și poate ăsta e modul meu de a mă întoarce acasă”.
Ioan ar vrea ca proiectul său să fie dezvoltat și, de ce nu, extins la întreg județul, pentru că fiecare localitate, oricât de mică, are o poveste ce merită descoperită și pusă în valoare.
Până una alta, tânărul nu vrea să se oprească aici și intenționează să dezvolte chiar o aplicație pentru mobile, care să îi ajute pe cei care se rătăcesc prin Feldru să descopere minunățiile acestei zone, dar și să afle informații despre cazare sau unde pot lua masa.
Foto: I Love Feldru Facebook