Echipa Hyundai a explorat limitele noului hibrid ecologic, utilizând o serie de elemente aerodinamice speciale şi un sistem pe bază de oxid de azot,
Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA) a omologat recordul în categoria vehiculelor hibride derivate din producţia de serie.
Un prototip Hyundai Ioniq versiunea hibrid - creat pentru curse, dezvoltat de echipa Hyundai Motor America - a stabilit un nou record de viteză de 253,994 km/h, pe pista de sare din Bonneville, Utah. Rezultatul a fost omologat de FIA în categoria vehiculelor hibride derivate şi modificate faţă de producţia de serie, viteza maximă atinsă fiind de 258,621 km/h.
„Suntem incantati ca am reusit sa stabilim un nou record omologat FIA in categoria hibrid, prin intermediul modelului Ioniq”, a declarat Mike O'Brien, Vicepreşedinte Corporate şi Product Planning al Hyundai Motor America.
„Un rol foarte important l-a avut echipa de ingineri Hyundai din Statele Unite, care a testat toate prototipurile pentru a raspunde exigentelor consumatorilor”, a menţionat Mircea Gradu, Director al Echipei de Inginerie Hyundai Motor America.
„Pe masura ce Ioniq era testat deveneam din ce in ce mai impresionati de rezultate. De aceea, ne-am gandit sa ridicam stacheta pentru acest model si asa s-a nascut aceasta idee”.
Pentru a stabili recordul au fost realizate o serie de modificări:
Sistem de propulsie:
-
sistemele de admisie şi evacuare au fost optimizate
-
motorul, transmisia şi unitatea de control electronica hibrid (ECU) au fost recalibrate
-
sistemul de aer condiţionat şi accesoriile auxiliare au fost eliminate
-
sistemul Nitrous Express de injecţie directă cu oxid de azot a fost controlat din habitaclu
Aerodinamica:
-
grila faţă a fost preluată de la modelul Ioniq Electric
-
au fost realizate modificari aerodinamice în partea inferioară a caroseriei
-
numeroase componente din interior au fost eliminate / modificate pentru a deveni mai uşoare
Suspensie:
-
suspensiile Progress Competition au fost optimizate şi coborate cu 100 mm
-
au fost utilizate jante din aliaj uşor şi anvelope Goodyear® Eagle
Siguranţă:
-
structura de siguranţă (roll cage) a fost dezvoltată de Bisimoto
-
dispune de sistem de centuri de siguranţă cu prindere în şase puncte, scaune de curse şi echipament special pentru pilot marca Sparco®
-
beneficiază de un sistem de stingere a incendiului, care se declanşează automat şi care deconectează bateria şi paraşuta de siguranţă utilizată la frânare
Pista de sare de la Bonneville este amplasată în Tooele, nord-vestul statului Utah, reprezentând cel mai mare câmp de sare de la vest de Deşertul Marelui Lac Sărat. Zona este celebră pentru numeroasele recorduri de viteză stabilite.
Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA) înfiinţată în anul 1904, FIA reprezintă interesele asociaţilor şi cluburilor membre, precum şi cele ale conducătorilor auto. Sub această egidă se desfăşoară cele mai importante competiţii din lumea sporturilor cu motor, printre care Campionatul Mondial de Formula 1 şi Campionatul Mondial de Raliuri. În plus, asociaţia certifică şi omologhează recordurile de viteză terestre.
Despre Hyundai
Hyundai Auto România, parte a Grupului Ţiriac, este reprezentantul mărcii Hyundai în România din anul 1994 şi aduce pe piaţa naţională nouă modele Hyundai, atât din gama autoturismelor, cât şi din cea a autovehiculelor comerciale. Fondată în 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat în Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producător auto la nivel mondial începând din anul 2007.
Pentru informaţii cu privire la ofertele de preţ a întregii game HYUNDAI - vă aşteptăm la showroom-ul HYUNDAI din Bistriţa, cartier Viişoara, Nr. 302, sau ne puteţi contacta la numărul de telefon 0363-401-750.