Unul dintre proiectele de campanie a lui Doris Moldovan ajunge pe ordinea de zi a Consiliului Județean Bistrița-Năsăud. Noroc cu acest proiect că a reușit să-i scoată pe cei din CJ dintr-o situație mai mult decât neplăcută legată de licitația pentru brandul județului. AFLĂ despre ce este vorba:
Deși au trecut luni bune de la preluarea mandatului de consilier județean, acum, în plină campanie electorală pentru parlamentare ( Doris Moldovan fiind pe locul doi pe lista pentru Camera Deputaților), a apărut și un proiect de hotărâre privind amenajarea unei hărți online care să poziționeze obiectivele turistice din Bistrița-Năsăud. Din păcate, proiectul inițiat de Doris Moldovan, care și-a propus să promoveze tradițiile și obiectivele turistice din Bistrița-Năsăud, dar și să ajute la dezvoltarea micilor producători autohtoni, vine destul de târziu și fără impact în viața meșterilor sau a beneficiarilor de servicii turistice din Bistrița-Năsăud.
Proiectul pentru realizarea acestei hărți se află pe ordinea de zi a ședinței CJ de mâine, în expunerea de motive a proiectului se arată că: „la nivelul anului 2012 erau în evidență 765 de monumente istorice”…
Lista a fost reactualizată între timp așa că există mai multe monumente istorice decât cele care apar în proiect.
În proiectul său, depus la registratura CJ în 24 octombrie se mai preciza că „obiectivul principal al proiectului îl constituie conștientizarea obiectivelor turistice, promovarea lor și realizarea unui cadru în care acestea împreună cu infrastructura și serviciile din imediata apropiere să fie evaluate pentru a avea o imagine reală premergătoare unei strategii de branding de județ”.
Supriză însă! CJ a fost mai „harnic” decât Doris Moldovan și la data la care aceasta a depus proiectul licitația organizată în secret și pe repede înainte pentru stabilirea brandului era încheiată de 10 zile!
Doris Moldovan propune totodată Consiliului Județean să achiziționeze și portalul descoperabn.ro unde să amplaseze viitoarea hartă online a obiectivelor turistice din Bistrița-Năsăud. După ce au analizat cu atenție proiectul propus de Doris Moldovan, angajații CJ au apreciat că acesta poate fi adoptat întrucât există deja o pagină web unde sunt prezentate o serie de obiective turistice – visitbn.ro și care a fost reactualizată în acest an. În plus, personalul instituției, în frunte cu arhitectul șef lucrează la un proiect mai extins, la o bază de date detaliate asupra situației existente pe întregul județ. „Această bază de date este într-o fază incipentă, dar va conține informații despre totalitatea rețelelor din județ (apă, canal, electricitate, gaz) zone de risc la inundații, alunecări de teren și hazard, arii protejate şi situri naturale, reglementări urbanistice precum și informații despre siturile arheologice și monumentele istorice din județ”, explică CJ.
Totuși, propunerea lui Doris Moldovan i-a salvat în ultima clipă pe cei din Consiliul Județean care s-au grăbit să scoată la licitație, pe repede înainte, unul dintre cele mai importante proiecte pentru Bistrița-Năsăud - crearea unui brand al județului! Angajații Consiliului Județean au pregăitit un caiet de licitație cu multe lipsuri și, a doua zi după ce l-au finalizat, au dat incredibilul termen de trei zile firmelor să vină cu propuneri pentru crearea unui brand al județului.
Cum întreaga procedură a fost făcută în pripă, abia după ce au primit ofertele se pare că angajații Consiliului Județean și-au dat seama ce gafă au făcut și au căutat o portiță de scăpare. Au și găsit-o în proiectul lui Doris Moldovan care le-a asigurat acestora scăparea din licitația gândită prost din capul locului.
Au anulat licitația cu pricina, în 7 noiembrie, la aproape o lună după depunerea ofertelor! Motivul?! Jenant - au găsit în proiectul lui Doris Moldovan o serie de aspecte de care vor să țină cont și care ar fi dus la anularea licitației. Noroc cu proiectul care a venit după 10 zile de la expirarea termenului de depunere a ofertelor! Pentru licitația cu pricina s-au înscris firme din întreaga țară, iar criteriul de atribuire ar fi fost prețul cel mai mic.
Consiliul Județean Bistrița-Năsăud anunță că licitația cu pricina, pentru care s-a estimat că ar fi nevoie de 150.000 de lei va fi reluată anul viitor, urmând să fie suplimentată „lista liberalilor solicitată având în vedere și propunerile incluse în proiectul de hotărâre inițiat de doamna consilier județean Doris Gabriela Moldovan”.
Modalitatea în care CJ a decis să organizeze licitația pentru brandul județului, este una cel puțin suspectă având în vedere anvergura și importanța acestui proiect, asta, în condițiile în care pentru semnele de intrate în județ au fost organizate pe parcursul a numeroase luni fel de fel de concursuri, dezbateri, conferințe, expoziții, au fost aduși specialiști care să evalueze propunerile artiștilor și arhitecților și s-a ținut cont de părerea publicului pentru a avea un simbol care să ne reprezinte.