Dupa aproape doi ani de asteptare gara din Bistrita va fi in sfarsit modernizata. Fostul ministru al transporturilor, Anca Boagiu, a semnat contractul de executie a lucrarilor, a caror valoare ajunge la 8,5 milioane de euro, fara TVA. Dupa un an si cinci luni, statia feroviara va fi una europeana.
Lucrarile vor fi executate de firma spaniola Copisa Constructora Pirenaica - Puentes Y Calzadas Infraestructuras, suma cu care s-a adjudecat licitatia fiind cu 50% mai mica fata de cat a fost dispus sa ofere Ministerul Transporturilor.
Poarta feroviara a Bistritei va avea cladiri noi, pasaj de cale ferata intre peroane, perdea de aer cald la intrare si geamuri antiefractie la casele de bilete.
O mare parte din actuala gara va disparea, iar in locul acesteia vor fi construite cladiri noi. Si liniile si peroanele vor fi modernizate.
Partea de cladire, in care se afla toaletele si postul de politie TF, dar si sala de asteptare clasa a II-a va fi daramata. Calatorii vor avea acces in zona garii doar pe baza legitimatiei de calatorie valabila, serviciile pentru acestia fiind considerabil imbunatatite. Toaletele si salile de asteptare vor fi modernizate si dotate cu aparatura de ultima generatie.
Pana cand toate acestea vor deveni realitate bistritenilor care circula cu trenul nu le este tocmai usor in aceasta perioada. Calatorii sunt nevoiti sa astepte in gara la temperaturi reduse.
Acestia sustin ca in sala de asteptare nu functioneaza caldura in permanenta. Cei mai multi prefera sa stea in aceeasi incapere de cativa metri patrati in care se afla si ghiseele de la care se pot cumpara bilete.
„Cladirea nu este incalzita, iar frigul de afara ne ingheata de tot, pentru ca in sala e la fel de rece ca si afara. Indiferent daca stai aici sau afara e cam acelasi lucru. Singura diferenta e ca in sala nu ne bate vantul”, ne-a povestit o femeie.
Gara din Bistrita ar fi trebuie sa intre intr-un program de reabilitare, inca de anul trecut insa, in ciuda promisiunilor, aici nu s-a miscat nici macar o caramida. Ultima renovare a acesteia a avut loc in 1996, la aniversarea centenarului, cand Traian Basescu, ministru al Transporturilor la acea vreme, a receptionat lucrarile.
Modernizarea garii va fi suportata din bani europeni si din bugetul de stat, valoarea lucrarilor fiind de 8, 5 milioane de euro.
Gara din Bistrita a fost finalizata in 1896 si data in folosinta odata cu linia ferata Bistrita-Beclean.