Prezentarea oraşului prin intermediul unor oameni, o hartă comercială a centrului şi un site care să asigure o comunicare mai bună cu autorităţile locale care iau decizii în dezvoltarea oraşului - sunt doar câteva dintre punctele de atracţie prin care Primăria Bistriţa vrea să atragă parteneri într-un program foarte ambiţios. Despre ce este vorba:
Primăria Bistriţa, împreună cu partenerii europeni şi oraşele cu provocări similare, specialişti în retail, marketing şi planificare – alături de partenerii săi din comunitatea locală şi oamenii de afaceri de succes – demarează un program ambiţios prin intermediul căruia să pună în valoare centrul istoric al oraşului.
Este vorba despre un proiect care vizează renovarea, regenerarea şi promovarea centrului istoric.
Între rezultatele aşteptate şi preconizate de cei de la Primăria Bistriţa se numără şi conceperea unor instrumente de promovare online, a unor campanii de comunicare care să sporească atractivitatea oraşului, a retailerilor, a celor implicaţi în comerţ şi servicii urbane, dar şi un plan de promovare a centrului istoric al Bistriţei, care să sporească vizibilitatea oraşului şi atractivitatea acestuia pentru locuitori, turişti şi agenţi economici.
Primăria Bistriţa are în vedere şi conceperea unor reclame directe şi indirecte pentru agenţii comerciali, dar şi unele metode de pregătire şi promovare inspirate din practica europeană, în contextul apariţiei unor transformări urbane.
Astăzi a avut loc o primă întâlnire în care istoricul Vasile Duda a prezentat şi o broşură intitulată „Istoria Târgului Mare al Bistriţei”, dar şi unele posibile transformări ale peisajului urban (ale străzilor, parcărilor sau zonelor de agrement care să aducă oraşul mai aproape de normele europene).
Un punct de atracţie – consideră iniţiatorii acestui program – va fi şi realizarea unei prezentări a oraşului prin intermediul unor oameni, dar şi o hartă comercială a centrului şi un site care să asigure o comunicare mai bună, mai directă cu autorităţile locale care iau decizii în dezvoltarea oraşului.
Implicarea cetăţenilor în acest program este gândită pe trei paliere: – o implicare redusă, care constă în primirea informaţiilor cu privire la proiect, dar cuprinde şi beneficiul măsurilor de promovare şi a rezultatelor acestuia; – o implicare moderată care cuprinde, pe lângă cele de mai sus, posibilitatea de a discuta şi propune modalităţi concrete de iniţiativă locală; – cea mai intensă formă de participare adaugă, la toate acestea, participarea la întâlnirile grupului de iniţiativă locală şi diseminarea materialelor de comunicare.