Accidentul de ieri din Viișoara a ridicat numeroase semne de întrebare. Cea mai importantă: de ce nu există acolo o barieră?! La acea trecere de cale ferată au murit nouă tineri din 2015 până astăzi.
Tragicul accident de ieri a lăsat o familie fără cinci copii. Lavinia, Darius, Daria, Rafa și Cosmina și-au pierdut viața după ce mașina în care se aflau a fost lovită de tren în halta Viișoara.
„Din primele informații, trenul de persoane Regio 14.012 care circula pe relația Bistrița-Sărmășel a colizionat un autoturism care, din primele verificări, se pare că nu a oprit la trecerea la nivel cu calea ferată semnalizată cu stop și crucea Sfântului Andrei”, declara ieri pentru Bistrițeanul.ro purtătorul de cuvânt al IPJ BN, Crina Sîrb.
Atât în comentariile apărute la articolele publicate în ziarul nostru, cât și prin tot județul, oamenii se întreabă de ce nu a fost montată o barieră la acea trecere de cale ferată. Mai ales că în 12 decembrie 2015 alți patru tineri și-au pierdut viața pentru că șoferul de taxi nu s-a asigurat corespunzător.
Atunci, autoritățile au fost sesizate cu privire la necesitatea unei bariere acolo, există o adresă la Primăria Bistrița în acest sens, însă nimic nu s-a schimbat. Mai mult, oamenii care locuiesc la blocurile sociale din Viișoara spun că au cerut în nenumărate rânduri să fie luați în seamă și au amenințat chiar cu proteste.
Cel mai bun exemplu este montarea barierei din zona Figa. Primarul a cerut atunci CFR-ului să mute bariera din halta Cociu la trecerea din Băile Figa. CFR a cerut pentru acest lucru 200.000 lei, adică două miliarde lei vechi. Atunci, acea porțiune a fost încadrată la Drum Județean, astfel că CFR a fost obligat să pună bariera pe cheltuiala proprie.
În halta Viișoara se impune amplasarea unei bariere! Crucea Sfântului Andrei și semnalizarea cu stop nu mai sunt suficiente - după ce nouă tineri au decedat acolo. În plus, vegetația de care nimănui nu pare să-i pese reduce mult vizibilitatea. De asemenea, în zonă nu sunt restricții de viteză. Trenul trece pe acolo cu aproximativ 70 km/h, iar un impact cum a fost cel de ieri nu poate avea decât un final tragic.
Nu este singura zonă din județ sau din Bistrița unde e nevoie de barieră la trecerile de cale ferată, iar exemplele sunt numeroase.
Fotografiile sunt realizate în halta Viișoara.