Podul Berăriei ar trebui să fie gata în aproximativ jumătate de an, însă după cum au evoluat lucrările în ultima perioadă şansele sunt tot mai mici. De câteva luni şantierul e gol şi niciun muncitor nu a mai lucrat nimic.
Lucrările au început anul trecut în luna martie, iar firma care se ocupă de construirea lui avea 18 luni la dispoziţie să îl finalizeze. Pe strada Petru Maior s-a pus restricţie de circulaţie şi muncitorii s-au pus pe treabă. Dacă la început s-a muncit intens, în ultimele luni lucrurile nu au mai evoluat deloc.
Încă de la începutul iernii, muncitorii firmei care se ocupă de construirea podului – Dacia Faber din Cluj – nu au mai fost văzuţi în zonă. A rămas construit podul de lemn şi câteva elemente din beton, însă de mult timp şantierul e pustiu şi nu se mai lucrează, iar termenul limită până la care proiectul ar trebui finalizat se apropie.
În luna septembrie a acestui an Podul Berăriei ar trebui finalizat şi cât mai curând posibil inaugurat. Acesta ar trebui să ajute la decongestionarea traficului, dar şi la „resuscitarea” zonei Zăvoaie, unde accesul s-ar putea face mult mai rapid şi mai simplu.
Podul peste râul Bistriţa va avea două benzi de circulaţie şi două trotuare, deschiderea fiind de 40 metri.
Partea carosabilă a podului va avea o lăţime de 7,80 metri şi două trotuare pietonale de 1,50 metri, delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 metri lăţime spre zona carosabilă şi parapete pietonale metalice de 0,25 metri lăţime spre exterior.
Accesul pe noul pod dinspre Strada Petru Maior se va face printr-un sens giratoriu nou, care va avea două benzi de circulație. Potrivit planurilor, podul va fi destinat şi pentru traficul greu.
Pentru podul care face legătura între strada Libertăţii şi zona Zăvoaie municipalitatea cheltuie 4,8 milioane de lei, bani proveniţi de pe urma unui împrumut accesat anul trecut de Primăria Bistriţa.