Câteva dintre cele mai mari personalităţi ale României au aterizat şi la Bistriţa, în apropierea Bisericii Evanghelice, fiind admirate şi cercetate îndelung de bistriţenii care au roit prin zonă, în aceste zile şi care s-au străduit să identifice şi să înţeleagă semnul de pe faţă – uneori cu succes, alteori fără şanse de izbândă...
„În prima fază, mă gândeam să numesc expoziţia asta «Contur», cu gândul la desenele acelea de factură rapidă în care portretul cuiva este abia schiţat, abia conturat. Va urma încă o variantă a acestor sculpturi în metal, care vor face legătura cu lucrările mele mai vechi, Anonimii. În final a rămas Semnul de pe faţă pentru că asta contează – semnele de pe faţă, ochii, nasul, gura, sunt elementele care ne identifică, în fond...”, a povestit pentru Bistriţeanul.ro sculptorul Darius Hulea – autorul portretelor care străjuiesc o latură a Bisericii Evanghelice.
Cele 14 sculpturi în metal au fost amplasate aici cu prilejul Târgului Mare al Bistriţei, pot fi admirate încă vreo câteva zile şi îi înfăţişează pe Liviu Rebreanu, George Coşbuc, Lucian Blaga, Mihail Sadoveanu, Nicolae Iorga, Emil Cioran, Mircea Eliade, Eugen Ionesco, George Enescu, Regina Ana şi MS Regele Mihai I al României, dar şi pe sculptorii români Dumitru Paciurea, Frederick Storck şi Constantin Brâncuşi.
„Totul porneşte de la o singură sârmă, de o lungime de vreo 40-60 de centimetri, pe care să pot s-o întind dintr-o parte în cealaltă a portretului, de la o ureche la alta. După care urmează distracţia – în sus şi în jos, se întinde sârmă lângă sârmă, cum pe foaie desenăm punct lângă punct. Aşa cum fiecare haşură de creion se pune alături de cealaltă, la fel şi în cazul portretelor de aici, am pus sârmă lângă sârmă, îmbrăcând, practic un model în ghips...”, a mai explicat Darius Hulea.
Expoziţia oferită de Uniunea Artiştilor Plastici din Bistriţa este gândită ca un teatru al memoriei, închipuit ca un act de suveranitate a spiritului creator românesc – a precizat zilele trecute curatorul acestei expoziţii, criticul Mircea Oliv, subliniind că artistul ne propune un stil monumental inedit, o gramatică decorativă care face apel la o nobilă bogăţie şi care răspunde nevoii de modele şi de repere pe care o resimte privitorul contemporan.
Mai mult de jumătate dintre lucrările expuse de Darius Hulea au fost rezervate în primele zile pentru a fi cumpărate de oameni de afaceri din Bistriţa – tânărul artist fiind deja cunoscut bistriţenilor încă din anul 2014: Darius Hulea – un debut strălucit la Galeria Arcade 24 din Bistrița!