Dupa ce am citit articolul dumneavoastra "S-a decis! Ne promovam orasul in trei feluri!", m-am decis sa vin cu completari referitor la desfasurarea sedintei.
Sedinta de miercuri seara din data de 16.03.2011 a Consiliului Municipal Bistrita in vederea aprobarii brandului turistic al orasului medieval Bistrita a fost un fel de buru-buru. Alegerea brandului a fost o problema dificila pentru votanti.
S-a gasit totusi o reteta.
Cum se poate realiza un brand turistic?
Se fac mai multe propuneri, de preferinta doua trei pentru slogan, doua trei pentru sigla, doua trei pentru mascota, acestea de fiecare participant in competitie.
Toate propunerile se baga in 3 urne; slogan, sigla si mascota.
Se trage din urne un slogan, o sigla si o mascota si uite asa se naste un brand.
Nu ne desmintem nici de data aceasta. Romanul este creativ si inventiv!
In concluzie, dupa cum am aflat pe Bistriteanul.ro, "cu vot unanim s-a ales ca si slogan al orasului: Bistrita - Poarta Transilvaniei, propus de Bogdan Danila", iar pentru sigla, cat si pentru mascota s-au ales dintre variantele propuse de Vasile Duda, si anume sigla este schita Turnului Bisericii Evanghelice legat de pasaje, fara a mai mentiona sintagma "oras al pasajelor", iar ca si mascota a castigat in cele din urma strutul, desi mai erau propuneri pentru cavaler, leu si copil cu coroana pe cap", si toate acestea fara nici o legatura intre ele.
Intre slogan si grafica ar trebui sa existe o legatura foarte intima.
Sloganul "BISTRITA POARTA TRANSILVANIEI" propus de catre Bogdan Danila este "foarte interesant" si chiar legat "intim" de grafica initiala propusa: BISTRITA POARTA TRANSILVANIEI - foarte interesanta si apetisanta. Ne trimite cu gandul la partile rotunjite ale unei frumoase domnite. Si cum romanului nu-i lipseste imaginatia…..
Acest melanj intre un slogan propus de unul, grafica propusa de altul (care este legata de un alt slogan) si mascota, este absolut nepotrivita.
“Cum o sa prezinte bistritenii orasul turistilor?” Este o intrebare care si-au pus-o si altii.
Pentru rezolvarea acestei dileme, propun o reprezentare grafica unitara a brandului orasului medieval Bistrita, in care sloganul, sigla si mascota sa se regaseasca impreuna si sa fie in ton cu preferintele consilierilor.
Veti regasi in propunere toate ingredietele: biserica futuristo medievala din propunerea de sigla aleasa, sigla + sloganul Poarta Transilvaniei propunere a domnului Bogdan Danila (de altfel singura propunere in care sloganul este asociat cu grafica), strutul (2 la numar pentru mai multa forta) cu potcoava in cioc.
Am respectat reteta, dar am pus si ceva condimente.
UN BISTRITEAN