Zeci de jurnaliști, bloggeri, vloggeri, instagrameri din toate colțurile lumii au ajuns în Bistrița-Năsăud, destinație turistică prinsă în proiectul #Experience România. Experiența trăită de ei în Ținutul Contelui Dracula și la Colibița va ajunge la peste 100 de milioane de potențiali turiști, audiența însumată a influencerilor.
50 de jurnaliști, bloggeri, vloggeri, instagrameri din Germania, Canada, Coreea de Sud, Italia, Franța, SUA, Australia etc. au ajuns ieri în Bistrița-Năsăud, destinație în cadrul proiectului de promovare turistică #Experience România. Influencerii internaționali, cu audiențe de la câteva zeci de mii până la 2,7 milioane de cititori, au pornit într-o călătorie prin România, iar timp de două săptămâni trăiesc experiențe culturale și tradiționale într-un circuit cu destinații precum Sărata-Monteoru, Piatra-Neamț, Gura Humorului, Bistrița-Năsăud, Sighișoara, Târgu Mureș, Sibiu și Brașov.
În a șasea zi a călătoriei lor prin România au ajuns în Bistrița-Năsăud, Asociația de Promovare a Turismului „Turist în Bistrița-Năsăud” și Asociația Produs în Bistrița-Năsăud fiind parteneri în cadrul proiectului #Experience România.
Mai mult ca sigur, cei 50 de oaspeți nu vor uita ziua în care au ajuns în Ținutul Contelui Dracula. Oamenii contelui de la Hotel Castel Dracula i-au întâmpinat cu o băutură care să le dea curaj, iar nimeni nu a intrat în castel dacă nu a avut asupra sa pașaportul de acces în Ținutul Contelui Dracula (care conține sfaturi prețioase și reguli de urmat pentru orice străin), o cruciuliță din lemn și usturoi care să-i ferească de spiritele rele.
După ce toate regulile de protocol au fost urmate, oaspeții au putut intra în castelul contelui din Pasul Tihuța, locul unde Bram Stoker dă coordonatele geografice ale întâmplărilor din roman. Ana Maria Muscar, managerul Hotelului Castel Dracula, le-a prezentat influencerilor veniți din toată lumea istoria castelului, iar președintele Consiliului Județean - Emil Radu Moldovan-a făcut o prezentare a județului și a atracțiilor sale turistice.
Surpriza a fost trupa de teatru Trapa, care a interpretat impecabil o piesă regizată special pentru acest eveniment, cu efecte speciale atent alese, care au creat o atmosferă de groază în crama castelui. Prestația actorilor, care au jucat în limba engleză, a fost extrem de apreciată de bloggeri, care, entuziasmați de moment, au făcut încontinuu fotografii și transmisii live. Cei mai curajoși au plecat apoi într-o vizită prin castel, iar cei care au ajuns în subsoluri au tras sperietura vieții lor, dar una care i-a amuzat teribil după.
Veseli și încântați de povestea adevărata a Contelui Dracula au plecat apoi către Colibița, iar marea de la munte i-a lăsat fără grai, dezvăluindu-se fabuloasă când sub soare, când printre nori fioroși.
Elena Bărbos, director executiv la Asociația Produs în Bistrița-Năsăud, a fost cea care le-a prezentat proiectul „Produs în Bistrița-Năsăud” și le-a făcut introducerea în tradițiile și cultura locală. Iar cine nu a crezut-o pe cuvânt s-a convins după ce a vizitat expoziția de produse și preparate cu specific local organizată pe terasa complexului Fischerman. Influencerii au fost cuceriți de culoarea și veselia din costumele noastre populare, de gustul bun al bucatelor tradiționale și de creativitatea și originalitatea artiștilor plastici de la noi.
A fost o surpriză pentru ei să descopere că în Bistrița-Năsăud se cultivă, de exemplu, lavanda, să afle povestea țuicii cu mărgele făcută la Salva sau a coniacului făcut de Brendea&Fiii la Bistrița. Au fost uimiți și să afle cum după 20 de ani s-a reluat producția de vinuri în Bistrița-Năsăud și le-au degustat entuziasmați pe cele făcute de cramele de la Lechința, Dumitra și Jelna. După o experiență culinară și culturală intensă trăită în cele patru ore în Bistrița-Năsăud, câțiva dintre influenceri au promis că se vor reîntoarce la noi, convinși că mai au multe de descoperit și mult mai multe povești intersante de spus celor care îi urmăresc.
Experience Romania (www.experienceromania.eu) este cel mai mare proiect de promovare turistică a României și se desfășoară în perioada 23 octombrie – 5 noiembrie 2017 în mai multe zone din țară (Sărata-Monteoru, Piatra Neamț, Gura Humorului, Bistrița-Năsăud, Sighișoara, Târgu Mures, Brașov, Sibiu etc. #Experience Romania este o inițiativă privată, dezvoltată de voluntari, pentru a contribui la transformarea României în destinația turistică preferată din Europa de Est. La această primă ediție, atracțiile turistice ale României vor fi promovate către o audiență internațională estimată la peste 100 de milioane de potențiali turiști.
Misiunea proiectului este de a promova România și de a o ridica la rangul celei mai căutate destinații turistice din Europa de Est. Astfel, în cele două săptămâni, peste 50 dintre cei mai influenți bloggeri, vloggeri, instagrammeri, snapchatteri și pasionați de călătorie din lumea întreagă vor experimenta o parte dintre cele mai frumoase atracții ale României, vor interacționa cu profesioniști creatori de conținut și profesioniști din domeniul turismului. O parte a poveștii lor o vor scrie din Bistrița-Năsăud unde au trăit, după cum au recunoscut, o experiență memorabilă greu de uitat.
#experienceromania