Peste 985.000 de euro sunt necesari pentru reabilitarea fiecărui kilometru din drumul Poarta Transilvaniei, unul dintre cele mai importante proiecte ale regiunii de dezvoltare nord-vest. Ultimii indicatori tehnico economici privind acest obiectiv au fost aprobaţi de consilierii județeni. AFLĂ ce se va face aici:
Consilierii județeni au aprobat în ședința de vineri după-amiază revizuirea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului „Modernizare DJ 172 D - Mureșenii Bârgăului - DN 17 - lac Colibița - Colibița - Bistrița-Bârgăului- DN 17-Josenii Bârgăului - Strâmba - Ilva Mică - DN 17 - Poiana Ilvei - Măgura Ilvei - Ilva Mare - Lunca Ilvei limită cu jud. Suceava" adică drumul Poarta Transilvaniei.
Deoarece documentația realizată de firma Drumex SRL din Cluj-Napoca pentru obiectivul Poarta Transilvaniei a fost realizată înaintea publicării variantei consultative a ghidului solicitantului, autoritățile din Transilvania intenționând să depună o cerere de finanțare prin Programul Operațional Regional 2014-2020, după apariția variantei consultative a ghidului, autoritățile au fost nevoite să facă mici modificări la documentația elaborată inițial.
Lungimea reală drumului Poarta Transilvaniei în județul Bistrița-Năsăud este de 85,591 km iar investiția care se va realiza pentru modernizarea acestui drum are o lungime totală de 79,274 km și a fost împărțită în cinci loturi.
Specialiștii estimează că valoarea totală a investiției, cu TVA, la prețurile lunii noiembrie 2015 este de 346.194.027 lei, adică 78.147.636 euro.
În total, prin reabilitarea celor aproape 80 km de drum populația deservită ajunge la 29.470 de persoane.
Drumul va avea o lățime cuprinsă între 4 și 6 m și, prin acest proiect se vor realiza și 8,3 km de trotuare, 12,8 km de piste pentru bicicliști și 42 de stații de transport public cu alveole.
De asemenea, vor fi modernizați peste 102.000 m de șanțuri și rigole, vor fi amenajate 225 de podețe, vor fi captați și amenajați 15 torenți care ar putea duce la degradarea drumului și construiți 26.537 m de ziduri de sprijin (gabioane și ziduri din beton armat). Nu sunt uitate nici elementele destinate siguranței circulației urmând să fie montate 2112 indicatoare pentru semnalizarea verticală și 94 de semne cu avertizare luminoasă la trecerile de pietoni.
Prin acest proiect vor fi amenajate și 7 poduri noi, 12 vor fi reabilitate și alte 5 reparate.